Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
udfordringer, refleksioner og potentialer undersøgt i forskellige pædagogiske praksisser
Didaktik er grundlæggende viden om undervisningens planlægning, udførsel og evaluering - herunder overvejelser over undervisningens hvad, hvorfor og hvordan. Didaktik udspiller sig i mange forskellige læringsarenaer, og denne bogs ærinde er at undersøge, hvordan man empirisk kan undersøge forskellige pædagogiske praksisser. Bogen har til formål at give de studerende på videregående pædagogisk orienterede uddannelser et bredt kendskab til, hvordan pædagogiske praksisser kan belyses. Det sker gennem demonstration af brugen af didaktisk teori og metodologiske overvejelser over dataindsamling samt analyse og diskussion heraf. Hvert kapitel demonstrerer, hvorledes man kan undersøge et stykke specifikt pædagogisk empiri, og belyser dermed, hvordan didaktisk teori kan bruges som analyseværktøj på et stykke virkelighed. Desuden præsenteres også, hvordan forskellige teorier om læring kan relateres til en pædagogisk kontekst for igen at demonstrere, hvordan teorier kan bruges som analytisk afsæt.
- Autor
- Lea Lund og Hanne Balsby Thingholm (red.) Søren Smedegaard Bengtsen, Ulf Dalvad Berthelsen, Anders Skriver Jensen, Per Fibæk Laursen, Lea Lund, Christina Matthiesen, Trine Kløveager Nielsen, Hanne Balsby Thingholm og Sally Thorhauge
- ISBN13
- 9788771604191
- ISBN10
- 8771604197
- Auflage / Jahr
- 1 / 2018
- Verlag
- Dafolo
- Seitenzahl
- 158
- Bindung
- Paperback