Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
- kritiske perspektiver og reflekteret praksis (inkl. hjemmeside)
Er bogen kun til visning, så kan den bestilles på forlag@dafolo.dk
Understøttende undervisning og læringsmiljøer - kritiske perspektiver og reflekteret praksis (inkl. hjemmeside)Denne antologi belyser, analyserer og diskuterer understøttende undervisning og læringsmiljøer som pædagogiske fænomener efter skolereformen. Bogen bygger på en teori- og forskningsinformeret tilgang, der har til formål at diskutere, kvalificere og inspirere arbejdet med at udvikle de understøttende undervisningsfelter i skolen. Herudover bygger den på en professionsrettet tilgang, der kobler teori med praksisnære perspektiver.I bogens første del diskuteres og undersøges understøttende undervisning og læringsmiljøer i en større pædagogisk og politisk kontekst. Bogens anden del udfolder en række internationale og danske bidragyderes bud på, hvordan man i praksis kan berige den understøttende undervisning og udvikle bedre og mere kvalificerede læringsmiljøer i skolerne.Kapitlerne i anden del fokuserer desuden på de udfordringer, professionspraktikerne kan møde i arbejdet med understøttende undervisning. Forfatterne diskuterer og underbygger handlemuligheder og perspektiver på en kvalificeret praksis, der kan bidrage til øget faglig læring, inklusion og trivsel.Bogen henvender sig til lærere, pædagoger, konsulenter, skoleledere, lærer- ogpædagogstuderende og andre aktører, som beskæftiger sig med understøttendeundervisning og læringsmiljøer.
Understøttende undervisning og læringsmiljøer - kritiske perspektiver og reflekteret praksis (inkl. hjemmeside)Denne antologi belyser, analyserer og diskuterer understøttende undervisning og læringsmiljøer som pædagogiske fænomener efter skolereformen. Bogen bygger på en teori- og forskningsinformeret tilgang, der har til formål at diskutere, kvalificere og inspirere arbejdet med at udvikle de understøttende undervisningsfelter i skolen. Herudover bygger den på en professionsrettet tilgang, der kobler teori med praksisnære perspektiver.I bogens første del diskuteres og undersøges understøttende undervisning og læringsmiljøer i en større pædagogisk og politisk kontekst. Bogens anden del udfolder en række internationale og danske bidragyderes bud på, hvordan man i praksis kan berige den understøttende undervisning og udvikle bedre og mere kvalificerede læringsmiljøer i skolerne.Kapitlerne i anden del fokuserer desuden på de udfordringer, professionspraktikerne kan møde i arbejdet med understøttende undervisning. Forfatterne diskuterer og underbygger handlemuligheder og perspektiver på en kvalificeret praksis, der kan bidrage til øget faglig læring, inklusion og trivsel.Bogen henvender sig til lærere, pædagoger, konsulenter, skoleledere, lærer- ogpædagogstuderende og andre aktører, som beskæftiger sig med understøttendeundervisning og læringsmiljøer.
- Autor
- James Nottingham, David Mitchell, David Johnson, Roger Johnson, Sue Roffey, Susan Tetler, Tatiana Chemi, Klaus Nielsen, Jacob Klitmøller, Kaare Wellnitz, Thomas Thyrring Engsig, Janne Hedegaard Hansen, Anne Linder, Nanna Hedegaard, Kirsten Bech Feddersen, Mette Rose Eriksen, Martha Lagoni og de to redaktører, Thomas Szulevicz og René Kristensen.
- ISBN13
- 9788771601909
- ISBN10
- 8771601902
- Auflage / Jahr
- 1 / 2016
- Verlag
- Dafolo
- Seitenzahl
- 230
- Bindung
- Paperback