Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Når evidens møder den pædagogiske praksis
Er bogen kun til visning, så kan den bestilles på forlag@dafolo.dk
Denne bog udkommer 20 år efter, at professor David Hargreaves holdt sin forelæsning 'Undervisning som en forskningsbaseret profession: Muligheder og fremtidsudsigter' ved det årlige Teacher Training Agency-møde, hvor han via en sammenligning med medicinens verden kritiserede uddannelsesforskningen for ikke at levere en tilfredsstillende og brugbar videns- og evidensbase for lærerprofessionen. Det satte gang i en debat med blandt andre professor Martyn Hammersley om, hvilke konsekvenser brugen af forskningsmæssig evidens får for lærerens professionelle dømmekraft. Hovedspørgsmålet var, om brug af denne evidens suspenderer lærerens dømmekraft, eller om den 'blot' forandrer og styrker lærerens autonomi til at udøve professionel dømmekraft.
Denne bog udkommer 20 år efter, at professor David Hargreaves holdt sin forelæsning 'Undervisning som en forskningsbaseret profession: Muligheder og fremtidsudsigter' ved det årlige Teacher Training Agency-møde, hvor han via en sammenligning med medicinens verden kritiserede uddannelsesforskningen for ikke at levere en tilfredsstillende og brugbar videns- og evidensbase for lærerprofessionen. Det satte gang i en debat med blandt andre professor Martyn Hammersley om, hvilke konsekvenser brugen af forskningsmæssig evidens får for lærerens professionelle dømmekraft. Hovedspørgsmålet var, om brug af denne evidens suspenderer lærerens dømmekraft, eller om den 'blot' forandrer og styrker lærerens autonomi til at udøve professionel dømmekraft.
- Autor
- Claus Holm og Hanne Balsby Thingholm (red.) Jens Rasmussen, Claus Holm, Lars Qvortrup, Hanne Balsby Thingholm, Maja Plum, David H. Hargreaves, Martyn Hammersley og Gert Biesta
- ISBN13
- 9788771600049
- ISBN10
- 8771600043
- Auflage / Jahr
- 1 / 2017
- Verlag
- Dafolo
- Seitenzahl
- 204
- Bindung
- Paperback