Kompendium i Konkurrence- og...

Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret

Kompendieforlaget
9788771731705
236,00 kr
Bruttopreis

 
Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret, 2. udg. giver en detaljeret, men overskuelig gennemgang af centrale dele af konkurrenceretten og markedsføringsretten med udgangspunkt i pensum ved Københavns Universitet og Aalborg Universitet, men kan også anvendes uafhængigt af lærebogsgrundlaget.
Foruden relevant retspraksis og administrativ praksis behandler kompendiet bl.a. følgende emner vedr. konkurrenceretten:Det relevante markedForbuddet mod konkurrencebegrænsende aftalerMisbrug af dominerende stillingFusionsreglerneKonkurrenceforvridende offentlig støtteRetshåndhævelsen af konkurrencereglerneOg vedr. markedsføringsretten:
God markedsførings- og erhvervsskikReklamereglernePrismarkedsføringRetsstridig markedsfortrængning, herunder reglerne om forretningskendetegn, produktefterligninger og forretningshemmelighederSanktioner i markedsføringsrettenKompendiet er egnet som supplerende læsning og i forbindelse med eksamensforberedelsen. Siden 2012-udgaven er det blevet opdateret i overensstemmelse med de gældende regler, herunder bl.a. den reviderede markedsafgrænsningsmeddelelse, den nye regel om call-in af fusioner, de nye bødeberegningsprincipper i konkurrenceretten samt forordningen om udenlandske subsidier (Foreign Subsidies Regulation).
Autor
Merve Elife Yildiz
ISBN13
9788771731705
ISBN10
8771731709
Auflage / Jahr
2 / 2024
Verlag
Kompendieforlaget
Seitenzahl
180
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.