Læreren som udforskende praktiker

Læreren som udforskende praktiker

Gyldendal
9788702393507
283,00 kr
Bruttopreis
Pædagogisk-psykologiske perspektiver på det lærerfaglige arbejde

 

Lærere lærer hver dag. Sammen med elever, forældre og skolens øvrige parter udvikler lærere viden gennem involvering i et væld af problemer og muligheder i skolen. Fx gennem at udforske problemer fra forskellige perspektiver og kritisk at udfordre eksisterende problemforståelser. Bogen tilbyder begrebet ”lærerens udforskende faglighed” som en måde at tale om, hvordan lærere kan udvikle deltagelsesmuligheder for børn i skolen i samarbejde med elever, forældre og skolens øvrige parter.

Gennem 11 kapitler udfoldes pædagogisk-psykologiske perspektiver på centrale lærerfaglige opgaver og problemstillinger - herunder læreres arbejde med fællesskaber, relationer, motivation, læring, emotioner, evaluering, differentiering, samarbejde og trivsel. Bogens ærinde er at invitere lærere og lærerstuderende til kritisk refleksion, diskussion og udforskning.

Læreren som udforskende praktiker er en grundbog for lærerstuderende til faget pædagogisk psykologi, inklusion og specialpædagogik samt til brug på videreuddannelsesforløb med fokus på inklusion og fælleskabende skolepraksis.

Autor
Kristine Bagge Kousholt;Tilde Lykke Mardahl-Hansen;Dorte Kousholt;Charlotte Dyreborg Madsen;Anja Hvidtfeldt Stanek;Gry Mare Tybjerg
ISBN13
9788702393507
ISBN10
8702393507
Auflage / Jahr
1 / 2024
Verlag
Gyldendal
Seitenzahl
348
Bindung
Bog
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.