Ledelseskommunikation

Ledelseskommunikation

Samfundslitteratur
9788759342091
463,00 kr
Bruttopreis
Teori og cases om følgeskab og forandring

 
Lederens kommunikation er afgørende for at skabe følgeskab og forandring på medarbejder-, afdelings- og organisationsniveau. Strategisk kommunikation er en del af ledelsesopgaven, når der på en og samme tid skal skabes resultater og medarbejdertrivsel. Denne bog sætter ledelseskommunikation i kontekst og viser, hvad det kræver at lykkes med opgaven – som leder og som ledelsesteam.
Ledelseskommunikation kommer rundt om både situationer (fx kriser og forandringer), kanaler (fx afdelingsmødet og det virtuelle møde), metoder (fx billedanalyse og samtaleanalyse) og kompetencer (fx retoriske og psykologiske), som skal mestres i ledelseskommunikation og analyse heraf.
Ti kommunikationsforskere folder centrale teorier ud og viser, hvordan de bruges i praksis på en række aktuelle cases. Kapitlerne suppleres af personlige lederrefleksioner fra ledere, der har stået over for særlige ledelsesudfordringer i Århus Kommune, Region Hovedstaden og på Rigshospitalet, og virksomhedscases hvor vi ser, hvordan Novo Nordisk, Arla og Nets arbejder med at skabe rammer, rådgivning og kanaler til den gode ledelseskommunikation.
Bogen er skrevet til ledere på diplom- og masteruddannelser og kan desuden med stort udbytte læses af HR- og kommunikationsstuderende, der ønsker at arbejde med ledelsesrådgivning, og af stabsfunktioner, der ønsker at støtte ledelsesopgaven.
Autor
Helle Petersen (red.)
ISBN13
9788759342091
ISBN10
8759342099
Auflage / Jahr
1 / 2023
Verlag
Samfundslitteratur
Seitenzahl
416
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.