Medieanalyse, Medieteori og Medietemaer

Medieanalyse, Medieteori og Medietemaer

Samfundslitteratur
9788759343548
824,00 kr
Bruttopreis
bokssæt

 
MEDIEanalyse, -teori og -temaer består af tre værker, der præsenterer medieforskningens analysemetoder og teorier, og som sætter fokus på en lang række af de temaer, der ofte diskuteres i forbindelse med forståelsen af mediernes indflydelse.
Medieanalyse giver en analytisk og historisk forståelse af centrale enkeltmedier som fx film, dokumentar, radio, tv, blogs og tværmediale tekster. 
Medieteori kortlægger de aktuelt dominerende teorier, der sætter vores brogede mediekultur på begreb, fx kommunikationsteori, kognitionsteori, mediehistorie, deltagelses- og celebritykultur. 
Medietemaer undersøger på tværs af analysemetoder og teoretiske tilgange, hvordan man kan forstå aktuelle medietemaer som køn, sport, identitet, dannelse, underholdning, kultur og krig.
Autor
Palle Schantz Lauridsen og Erik Svendsen
ISBN13
9788759343548
ISBN10
8759343548
Auflage / Jahr
2 / 2023
Verlag
Samfundslitteratur
Seitenzahl
1052
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.