Visuel kommunikation i et...

Visuel kommunikation i et følelsesperspektiv

Ajour
9788775720163
189,00 kr
Bruttopreis
61 visuelle greb og deres effekt

 
Visuelle udtryk skaber forskellige følelsesreaktioner. Derfor er det som formgiver af visuel kommunikation afgørende at have forståelse for, hvordan form bliver til følelse hos modtageren af et visuelt understøttet budskab.
Visuel kommunikation i et følelsesperspektiv er både en teoretisk indføring i, hvordan vi som mennesker forstår og fortolker visuelle stimuli, og en præsentation af praksisorienterede redskaber, der hjælper formgivere med at udvikle de mest velegnede visuelle koncepter for deres kunder. Bogen introducerer to nye analyseredskaber, Følelseshjulet og Kataloget over visuelle greb, som kan bruges til at kortlægge et verbalt budskabs følelsesprofil og finde profilens visuelle modparter. Med denne nye tilgang til formgivning får man mulighed for at italesætte den værdi, visuelle koncepter kan tilføre et kommunikationsprodukt.
Bogen henvender sig til såvel praktiserende visuelle kommunikatører som til studerende, der er interesserede i at skærpe kommunikationen om visuel formgivning og blive mere bevidste om, hvordan de i deres arbejde oversætter ord til visuelle symboler, figurer og former.
Autor
Anne Mette Hartelius
ISBN13
9788775720163
ISBN10
8775720167
Auflage / Jahr
1 / 2023
Verlag
Ajour
Seitenzahl
156
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.