Forandringskommunikation

Forandringskommunikation

Samfundslitteratur
9788759325940
155,00 kr
Bruttopreis

 

Forandring fylder meget i private og offentlige organisationer; fra udmeldingen af en ny strategi, fusion, besparelse og organisationsændring til implementeringen af nye retningslinjer og værdigrundlag. Uanset baggrund og målsætning har forandringerne én ting til fælles; kommunikationen skal planlægges omhyggeligt, hvis forandringsprocessen skal være både effektiv og tage hensyn til medarbejdernes behov.  

Denne bog om intern forandringskommunikation hviler på teorier og erfaringer fra strategisk kommunikation suppleret med indsigter fra organisationspsykologien. Først når man tager højde for følelsers betydning, og alt det der sker under overfladen i og mellem mennesker i forandring kommer man helt og helskindet i mål med forandringsprocessen.

Bogen introducerer et forskningsbaseret fundament for den efterfølgende gennemgang af, hvordan man skridt for skridt planlægger sig til den mest effektive forandringskommunikation.

Bogen rummer to cases om forandringsprocesser i Novo Nordisk og på Odense Universitetshospital.

FORANDRINGSKOMMUNIKATION henvender sig til lederen, der ønsker en kort introduktion til forandringskommunikation, til HR- og kommunikationsmedarbejderen, der søger opdateret inspiration til rådgivnings- og planlægningsarbejdet, og til den studerende, der skriver projekt inden for feltet.

Helle Petersen er kommunikationsforsker og -rådgiver, ph.d., MPO og lektor i arbejds- og organisationspsykologi ved Institut for Mennesker og Teknologi, Roskilde Universitet.

Autor
Helle Petersen
ISBN13
9788759325940
ISBN10
8759325941
Auflage / Jahr
1 / 2016
Verlag
Samfundslitteratur
Seitenzahl
126
Bindung
Paperback
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.