Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Den kreative skole
Den kreative skole er en skole, der er opmærksom på den enkelte elev og dennes passioner og kompetencer, en skole, der nytænker virkemidler og metoder, en skole, der iscenesætter fag, undervisning og læring på nye måder, en skole, der sætter fag, undervisning og læring i en dramaturgisk ramme.
Den kreative skole er det modsatte af en standardiseret, hverdagsgjort, afritualiseret, informaliseret, passionsløs, partikulariseret og testfokuseret skole.
Frem for at • fokusere på læreplaner, der hovedsageligt handler om, hvad eleverne skal lære hvornår, kunne vi begynde at interessere os for, hvordan eleverne skal lære, og hvordan vi kan give dem glæde ved at lære. • se skolen som et konkurrenceområde, hvor individer skal præstere ud fra måltal, der sammenlignes med kinesere, kunne vi bruge tid på at udforske kreativitet, tværfaglighed og skabelse af viden. • parkere ansvaret for skoleudviklingen hos lovgiverne, kunne vi give lærerne og eleverne mere frihed til at gå nye veje og opsøge nye læringsparadigmer. • måle og kontrollere udvalgte og partielle områder i elevers læring, kunne vi give mere plads til deres individuelle læringspotentialer ved at udvikle en mangfoldighed af inspirerende og motiverende undervisningsformer.
Den kreative skole er det modsatte af en standardiseret, hverdagsgjort, afritualiseret, informaliseret, passionsløs, partikulariseret og testfokuseret skole.
Frem for at • fokusere på læreplaner, der hovedsageligt handler om, hvad eleverne skal lære hvornår, kunne vi begynde at interessere os for, hvordan eleverne skal lære, og hvordan vi kan give dem glæde ved at lære. • se skolen som et konkurrenceområde, hvor individer skal præstere ud fra måltal, der sammenlignes med kinesere, kunne vi bruge tid på at udforske kreativitet, tværfaglighed og skabelse af viden. • parkere ansvaret for skoleudviklingen hos lovgiverne, kunne vi give lærerne og eleverne mere frihed til at gå nye veje og opsøge nye læringsparadigmer. • måle og kontrollere udvalgte og partielle områder i elevers læring, kunne vi give mere plads til deres individuelle læringspotentialer ved at udvikle en mangfoldighed af inspirerende og motiverende undervisningsformer.
- Autor
- Kim Boye Holt
- ISBN13
- 9788792774088
- ISBN10
- 8792774083
- Auflage / Jahr
- 1 / 2015
- Verlag
- Kim Boye Holt
- Seitenzahl
- 224
- Bindung
- Indbundet