Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Undersøgelser i psykologi formidler et væld af nyere og klassiske psykologiske undersøgelser til læseren og giver et indblik i det store og komplekse benarbejde, der ligger i at producere psykologisk viden.
Bogen indledes med en indføring i metode, så læseren får kendskab til nogle af de mange fremgangsmåder, man bruger, når man producerer psykologisk viden, samt hvilke fejlkilder der er forbundet hermed. Denne del skærper elevens blik for, hvilke omstændigheder vi kan og bør forholde os kritisk til, når vi arbejder med forskning (fx observation, udfærdigelse af spørgeskemaer, fejlkilder, interview og etik).
Bogen er inddelt i fire hovedafsnit, der svarer til kernestoffet i psykologifagets læreplaner:SocialpsykologiKognitionspsykologiUdviklingspsykologiPersonlighedspsykologi.
Hver af disse hovedafsnit indeholder en række undersøgelser, som hver især har særligt tilpassede arbejdsspørgsmål og øvelser. Der er lagt vægt på, at undersøgelserne har en længde, der gør det muligt at læse og arbejde med dem i én undervisningslektion.
Bogen er først og fremmest rettet mod psykologiundervisningen på B- og C-niveau på de gymnasiale uddannelser. Udgivelsen vil derudover være en væsentlig faglig inspiration og støtte i forbindelse med udarbejdelse af de store skriftlige opgaver.
Bogen indledes med en indføring i metode, så læseren får kendskab til nogle af de mange fremgangsmåder, man bruger, når man producerer psykologisk viden, samt hvilke fejlkilder der er forbundet hermed. Denne del skærper elevens blik for, hvilke omstændigheder vi kan og bør forholde os kritisk til, når vi arbejder med forskning (fx observation, udfærdigelse af spørgeskemaer, fejlkilder, interview og etik).
Bogen er inddelt i fire hovedafsnit, der svarer til kernestoffet i psykologifagets læreplaner:SocialpsykologiKognitionspsykologiUdviklingspsykologiPersonlighedspsykologi.
Hver af disse hovedafsnit indeholder en række undersøgelser, som hver især har særligt tilpassede arbejdsspørgsmål og øvelser. Der er lagt vægt på, at undersøgelserne har en længde, der gør det muligt at læse og arbejde med dem i én undervisningslektion.
Bogen er først og fremmest rettet mod psykologiundervisningen på B- og C-niveau på de gymnasiale uddannelser. Udgivelsen vil derudover være en væsentlig faglig inspiration og støtte i forbindelse med udarbejdelse af de store skriftlige opgaver.
- Autor
- Katrine Quorning,Charlotte Tieka Jensen
- ISBN13
- 9788761691514
- ISBN10
- 8761691518
- Auflage / Jahr
- 1 / 2018
- Verlag
- Systime
- Seitenzahl
- 176
- Bindung
- Hæftet