Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Det didaktiske mål i udgivelsen er at gøre litteraturhistorien konkret og nærværende. Og ikke mindst brugbar! Deraf titlen.
Anvendeligheden sikres på mange måder. Først og fremmest er udgivelsen opgavebaseret. Elever og kursister opfordres gennem de meget varierede opgavetyper til at reflektere og diskutere. De skal opbygge deres viden og forståelse ved at analysere tekster og billeder og ved at teste deres viden. Fagets skriftlige dimension er tænkt med, idet udgivelsen indeholder en række skriveøvelser.
Endvidere er materialevalget uhyre varieret: billeder, fremstilling, tekster, citater, opgaver - og ofte overraskende sat sammen. På den måde bliver fremstillingen motiverende, og der appelleres til mange læringsstile.
Udgivelsen er nem at orientere sig i, fordi strukturen er ensartet. Hvert kapitel indledes med en opgave, der skal vække nysgerrrighed og engagement og det afsluttes med perspektivering og en (selv)test.
Brug litteraturhistorien er tematisk vinklet. Eksempelvis skaber temaer som selviscenesættelse og forfængelighed forbindelse mellem barokken og det univers eleven eller kursisten bevæger sig i.
Målgruppen er først og fremmest elever og kursister på hf, stx, hhx og htx.
Anvendeligheden sikres på mange måder. Først og fremmest er udgivelsen opgavebaseret. Elever og kursister opfordres gennem de meget varierede opgavetyper til at reflektere og diskutere. De skal opbygge deres viden og forståelse ved at analysere tekster og billeder og ved at teste deres viden. Fagets skriftlige dimension er tænkt med, idet udgivelsen indeholder en række skriveøvelser.
Endvidere er materialevalget uhyre varieret: billeder, fremstilling, tekster, citater, opgaver - og ofte overraskende sat sammen. På den måde bliver fremstillingen motiverende, og der appelleres til mange læringsstile.
Udgivelsen er nem at orientere sig i, fordi strukturen er ensartet. Hvert kapitel indledes med en opgave, der skal vække nysgerrrighed og engagement og det afsluttes med perspektivering og en (selv)test.
Brug litteraturhistorien er tematisk vinklet. Eksempelvis skaber temaer som selviscenesættelse og forfængelighed forbindelse mellem barokken og det univers eleven eller kursisten bevæger sig i.
Målgruppen er først og fremmest elever og kursister på hf, stx, hhx og htx.
- Autor
- Mads Rangvid, Mimi Sørensen
- ISBN13
- 9788761665942
- ISBN10
- 8761665940
- Auflage / Jahr
- 1 / 2014
- Verlag
- Dansklærerforeningens Forlag/Systime
- Seitenzahl
- 254
- Bindung
- Hæftet