Mål med mening

Mål med mening

Gyldendal
9788741271330
210,00 kr
Bruttopreis
mellem dannelse og målstyring

 

Det pædagogiske pendul svinger mellem ekstremer: Bølger med fokus på mål, evidens, effektivisering og lignende bliver afløst af øget interesse for samfundskritiske og dannelsesorienterede tilgange. Konsekvensen er, at de fornuftige erkendelser, der måske har været i den bølge, der ebber ud, bliver glemt.

Læringsmålstyring i den danske folkeskole har været en meget stor bølge, men den står her i midten af 2018 ved udgangen af sin kortvarige epoke. Vi argumenterer i denne bog for, at vejen frem er mål med mening og ikke den totale forkastelse af læringsmål i undervisning og skole eller den totale forherligelse af samme.

Mål med mening henvender sig til alle, der arbejder for at gøre den danske folkeskole bedre.

 

Formålet med bogen er at

bidrage med empirisk viden om virkeligheden i dansk skole, skitsere et handlerum for lærere, nuancere debatten med kritisk undersøgelse af argumenter, perspektivere debatten historisk og teoretisk, og give forslag til, hvordan man kan arbejde med mål i grundskolen, herunder mål for dannelse.
Autor
Per Fibæk Laursen;Sten Tommy Larsen;Thomas Iskov;Mikkel Stovgaard;Morten Stokholm Hansen;Niels Tange;Rasmus Godsk
ISBN13
9788741271330
ISBN10
8741271330
Auflage / Jahr
1 / 2018
Verlag
Gyldendal
Seitenzahl
208
Bindung
Bog
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.