Biologididaktik indfører læseren i feltet mellem biologifaget og almendidaktikken, og belyser herfra spørgsmålene hvad, hvorfor og hvordan grundskolens biologifag kan tænkes og praktiseres. Bogen afspejler biologifagets aktuelle tilstand i skolen, men trækker også på en flerårige historik inden for faget, ligesom den kan danne afsæt for fremtidens biologiundervisning.
Bogen dækker det biologididaktiske felt gennem syv kapitler om:
Biologifaget i folkeskolen Biologi som dannelsesfag Fagsprogsudvikling og faglig læsning og skrivning i biologi Modeller i biologiundervisningen Praktisk arbejde i biologiundervisningen Eksterne læringsmiljøer i biologiundervisningen Mål og evaluering i biologi Tværfagligt samarbejde og progression i naturfagene Fra fagdidaktik til daglig biologiundervisning.Kapitlerne bygger på såvel dansk som international litteratur og forskning inden for fagdidaktik. Hvert kapitel afsluttes med en række diskussionsspørgsmål, som kan bruges af studerende, i fagteams på skoler eller blandt lærere på efteruddannelse.
Biologididaktik henvender sig til lærerstuderende, praktiserende lærere og lærere på efteruddannelse samt andre med interesse for fagdidaktikken i biologi.
- Autor
- Pernille Ulla Andersen;Ulla Hjøllund Linderoth
- ISBN13
- 9788741265773
- ISBN10
- 8741265773
- Auflage / Jahr
- 1 / 2018
- Verlag
- Gyldendal
- Seitenzahl
- 200
- Bindung
- Bog