Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Otte tilgange til pædagogik
Pædagogikhåndbogen beskriver pædagogikkens vidensområde gennem otte tilgange:
Pædagogisk filosofi (hvad er det, skolen skal?)
Pædagogisk sociologi (hvad er det, skolen gør?)
Didaktik (planlægning, gennemførsel og evaluering af undervisning)
Pædagogisk psykologi (udvikling, læring, motivation og relationskompetence)
Pædagogik og etik (menneskeligt samspil i skolen)
Pædagogikkens historie (opdragelse og undervisning i perspektiv)
Pædagogisk antropologi (menneske og kultur)
Pædagogik som fag (metaperspektiver)
Pædagogikhåndbogen præsenterer således det vidensgrundlag, som den studerende kan bruge til at reflektere over praksis med.
Bogen er tænkt som den studerendes arbejdsredskab og følgesvend gennem hele studiet. Den henvender sig til læreruddannelsen og pædagogiske bachelor-, diplom- og kandidatuddannelser.
Pædagogikhåndbogen er et originalt værk, der er sammensat af nyskrevne og reviderede kapitler fra udgivelsen Gyldendals pædagogikhåndbog, København: Gyldendal 2011.
- Autor
- Stig Broström;Karsten Schnack;Thorkild Thejsen;Hans Jørgen Kristensen;Jan Kampmann;Jens Rasmussen;Per Fibæk Laursen;Sven Erik Nordenbo;Trine Øland;Ulla Ambrosius Madsen;Knud Illeris;Mette Buchardt;Jørn Bjerre;Hans Dorf;Merete Wiberg;Kim Foss Hansen;Alexander von Oettingen;Henrik Juul;Bodil Nielsen;Sten Tommy Larsen;Elsebeth Jensen;René B. Christiansen;Kirsten Krogh-Jespersen;Else Skibsted;Carsten Hjorth Pedersen;Ellen Nørgaard;Thomas Aastrup Rømer;Bent Nabe-Nielsen
- ISBN13
- 9788741264189
- ISBN10
- 8741264189
- Auflage / Jahr
- 1 / 2016
- Verlag
- Gyldendal
- Seitenzahl
- 751
- Bindung
- Indbundet