En grundbog til læreruddannelsens pædagogiske fagområder inden for kompetencefaget lærerens grundfaglighed. Bogen leverer rygsøjlen af læreruddannelsens pædagogiske refleksionsgrundlag, som de studerende skal tilegne sig og have med sig i deres videre studieforløb, der skal gøre dem til kompetente undervisere og opdragere.
Bogen består af 10 artikler til læreruddannelsens pædagogiske moduler og derudover af 11 tværgående redskabsartikler, der gør den studerende i stand til at analysere og perspektivere pædagogiske udfordringer i klasserummet, lærerværelset og skolepolitikken.
Til hver af bogens kapitler er knyttet en video, lavet af lærerstuderende til lærerstuderende, som perspektiverer kapitlerne.
- Autor
- Susan Tetler;John Benedicto Krejsler;Lejf Moos;Steen Nepper Larsen;Lotte Hedegaard-Sørensen;Andy Højholdt;Lene Tanggaard;Mette Vedsgaard Christensen;Brian Degn Mårtensson;Alexander von Oettingen;Henrik Juul;Anders Bæk Brønsted;Sten Tommy Larsen;Helle Hinge;Elsebeth Jensen;Mette Molbæk;Jette Worm Hansen;Roland Hachmann;Tobias Heiberg;Connie Stendal Rasmussen;Sofia Esmann;Ole Michael Spaten
Susan Tetler;John Benedicto Krejsler;Lejf Moos;Steen Nepper Larsen;Lotte Hedegaard-Sørensen;Andy Højholdt;Lene Tanggaard Pedersen;Mette Vedsgaard Christensen;Brian Degn Mårtensson;Alexander von Oettingen;Henrik Juul;Anders Bæk Brønsted;Sten Tommy Larsen;Helle Hinge;Elsebeth Jensen;Mette Molbæk;Jette Worm Hansen;Roland Hachmann;Tobias Heiberg;Connie Stendal Rasmussen;Sofia Esmann;Ole Michael Spaten - ISBN13
- 9788741262642
- ISBN10
- 8741262642
- Auflage / Jahr
- 1 / 2016
- Verlag
- Gyldendal
- Seitenzahl
- 508
- Bindung
- Hæftet