Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Årets tema er Programmering og koder Vi har valgt, at Fælles Mål er grundlaget for de enkelte temaer, og vi gør vores bedste for at koble temaernes matematik med læringsmål.
I ”Programmering og koder” giver Danmarks Matematiklærerforenings kredse ideer og eksempler på arbejdet med temaet i skolen. Men hvad er det?
IT er ikke blot et anliggende for programmører, men noget der vedrører os alle. Vi skal alle besidde evnen til at kunne vælge teknologien til og fra og til at deltage i dens skabelse.
Det går ikke uden matematik.
Denne viden og indsigt er afgørende for den opnåelse af viden om og erkendelse af, hvad kodning og programmering er og udvikler sig til. Det har vi prøvet at tage højde for i bogen. Den opgave fordrer blandt andet også en god portion matematisk viden. En viden, vi skal understøtte muligheden for, er tilstede, og som er vores afsæt i denne bog.
I ”Programmering og koder” tager vi derfor udgangspunkt i vores nuværende viden om, hvordan vi arbejder med kodning og programmering i skolen, men vi inddrager desuden ny viden fra omverdenen for at få tingene til at gå op i en højere enhed i forhold til temaerne.
Vi tror, at lærere og elever vil finde masser af relevant stof til arbejdet med matematikken på skolen set i dette perspektiv. Der findes opgaver til alle klassetrin.
Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med Copydan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnt i aftalen.
Ved køb af bogen tilsendes på e-mail link til download af materialet.
I ”Programmering og koder” giver Danmarks Matematiklærerforenings kredse ideer og eksempler på arbejdet med temaet i skolen. Men hvad er det?
IT er ikke blot et anliggende for programmører, men noget der vedrører os alle. Vi skal alle besidde evnen til at kunne vælge teknologien til og fra og til at deltage i dens skabelse.
Det går ikke uden matematik.
Denne viden og indsigt er afgørende for den opnåelse af viden om og erkendelse af, hvad kodning og programmering er og udvikler sig til. Det har vi prøvet at tage højde for i bogen. Den opgave fordrer blandt andet også en god portion matematisk viden. En viden, vi skal understøtte muligheden for, er tilstede, og som er vores afsæt i denne bog.
I ”Programmering og koder” tager vi derfor udgangspunkt i vores nuværende viden om, hvordan vi arbejder med kodning og programmering i skolen, men vi inddrager desuden ny viden fra omverdenen for at få tingene til at gå op i en højere enhed i forhold til temaerne.
Vi tror, at lærere og elever vil finde masser af relevant stof til arbejdet med matematikken på skolen set i dette perspektiv. Der findes opgaver til alle klassetrin.
Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med Copydan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnt i aftalen.
Ved køb af bogen tilsendes på e-mail link til download af materialet.
- Autor
- Medlemmer af Danmarks Matematiklærerforening
- ISBN13
- 9788792637994
- ISBN10
- 879263799X
- Auflage / Jahr
- 1 / 2017
- Verlag
- Forlaget MATEMATIK
- Seitenzahl
- 144
- Bindung
- Hardback