Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Kapitler i 2. udgaven:Livets udvikling - nyt kapitelKenya - Et land i Afrika - opdateret udgave med nye emnerLandskabet i Danmark - nyt kapitelDyrene på landet og i byen - nyt kapitelFly og lufttrafik - opdateret udgave med nye emnerDet vilde vejr - opdateret udgave med nye emner
Xplore Natur/teknologi opfylder Fælles MålXplore Natur/teknologi 5 Elevbog - 2. udgave introducerer faglige begreber ved at tage udgangspunkt i elevernes nære omverden. Systemet er praksisorienteret og gør brug af undersøgelser, der kan vække elevernes forundring og nysgerrighed. Lærebogssystemet opfylder Fælles Mål.
Problemløsning med praktisk afsætSom opstart af hvert kapitel i elevbogen kan eleverne arbejde med en undersøgende case, der leder over i en praktisk-undersøgende opgave, som eleverne skal lave i grupper. Det undersøgende arbejde handler om, at eleverne skal gå på opdagelse og selv prøve at løse problemer. Gennem den problemløsende proces vil der opstå en masse spørgsmål, som pirrer elevernes nysgerrighed og lyst til at få udbygget deres faglige viden. Gennem arbejdet trænes eleverne i at arbejde innovativt, at designe modeller og argumentere for mulige løsninger.
Træning af fællesfagligt projektarbejdeSelv om det i 5. klasse kan synes som lang tid til, at eleverne skal til afsluttende prøve i naturfag i 9. klasse, er det vigtigt, at eleverne lærer at arbejde problemorienteret med tværfaglige projekter i natur/teknologi. Sidst i de tre Xplore-elevbøger til hhv. 4., 5. og 6. klasse finder I forslag til tværfagligt projektarbejde ud fra tværgående emner i elevbogen.
I Xplore Natur/teknologi 5 Lærerhåndbog - 2. udgave findes kopiark med opgaver og aktiviteter til eleverne.
Xplore Natur/teknologi opfylder Fælles MålXplore Natur/teknologi 5 Elevbog - 2. udgave introducerer faglige begreber ved at tage udgangspunkt i elevernes nære omverden. Systemet er praksisorienteret og gør brug af undersøgelser, der kan vække elevernes forundring og nysgerrighed. Lærebogssystemet opfylder Fælles Mål.
Problemløsning med praktisk afsætSom opstart af hvert kapitel i elevbogen kan eleverne arbejde med en undersøgende case, der leder over i en praktisk-undersøgende opgave, som eleverne skal lave i grupper. Det undersøgende arbejde handler om, at eleverne skal gå på opdagelse og selv prøve at løse problemer. Gennem den problemløsende proces vil der opstå en masse spørgsmål, som pirrer elevernes nysgerrighed og lyst til at få udbygget deres faglige viden. Gennem arbejdet trænes eleverne i at arbejde innovativt, at designe modeller og argumentere for mulige løsninger.
Træning af fællesfagligt projektarbejdeSelv om det i 5. klasse kan synes som lang tid til, at eleverne skal til afsluttende prøve i naturfag i 9. klasse, er det vigtigt, at eleverne lærer at arbejde problemorienteret med tværfaglige projekter i natur/teknologi. Sidst i de tre Xplore-elevbøger til hhv. 4., 5. og 6. klasse finder I forslag til tværfagligt projektarbejde ud fra tværgående emner i elevbogen.
I Xplore Natur/teknologi 5 Lærerhåndbog - 2. udgave findes kopiark med opgaver og aktiviteter til eleverne.
- Autor
- Poul Kristensen, Martin Sloth Andersen, Tommy Rasmussen og Per Nordby Jensen
- ISBN13
- 9788777029776
- ISBN10
- 8777029771
- Auflage / Jahr
- 2 / 2019
- Verlag
- GO Forlag
- Seitenzahl
- 76
- Bindung
- Hardback