Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Undervisningsmateriale som giver elever på mellemtrinnet indsigt i, hvordan man lærer, og hvilke krav skolen stiller til adfærd, sprog, hukommelse, kommunikation, motorik og opmærksomhed. Via konkrete opgaver lærer eleverne, hvordan hjerner er forskellige, og får metoder til at se udviklingsmuligheder i stedet for forhindringer.
Materialet kan bruges som tema i natur og teknik eller fx i arbejdet med temaer som mobning, social pejling eller AKT. Det er også velegnet til brug i specialforløb med grupper eller enkeltelever med særlige behov, som har brug for øget indsigt i og metoder til at håndtere egne vanskeligheder.
Lærervejledning giver indsigt i 6 temaer med relevans for læring og for inklusion:
- Skolehjernen generelt
- Opmærksomhed
- Hukommelse
- Sprog og kommunikation
- Motoriske færdigheder og sanserne
- Social adfærd og empati
Hvert tema gennemgår i kort form den grundlæggende teori efterfulgt af forslag til konkret arbejde med temaet i klassen. Hvert tema sluttes med forslag til støttende, pædagogiske tiltag.
Materialet kan bruges som tema i natur og teknik eller fx i arbejdet med temaer som mobning, social pejling eller AKT. Det er også velegnet til brug i specialforløb med grupper eller enkeltelever med særlige behov, som har brug for øget indsigt i og metoder til at håndtere egne vanskeligheder.
Lærervejledning giver indsigt i 6 temaer med relevans for læring og for inklusion:
- Skolehjernen generelt
- Opmærksomhed
- Hukommelse
- Sprog og kommunikation
- Motoriske færdigheder og sanserne
- Social adfærd og empati
Hvert tema gennemgår i kort form den grundlæggende teori efterfulgt af forslag til konkret arbejde med temaet i klassen. Hvert tema sluttes med forslag til støttende, pædagogiske tiltag.
- Autor
- Helle Overballe Mogensen
- ISBN13
- 9788777067952
- ISBN10
- 8777067959
- Auflage / Jahr
- 1 / 2013
- Verlag
- Dansk Psykologisk Forlag A/S
- Seitenzahl
- 204
- Bindung
- Hæftet