Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier
Roskilde Universitetsforlag
9788778673961
307,00 kr
Bruttopreis
En antologi baseret på erfaringer og indblik fra forskning, udviklingsarbejde og undervisning
Fås som e-bog: 9788778674135
Antologien retter sit fokus mod det metodiske felt: “Visuelle tilgange og metoder”. Feltet har været i fremmarch igennem en del år både internationalt og herhjemme. Det er et omfattende og komplekst felt. Antologien foregiver ikke at give overblik over alle de måder, hvorpå man i dag kan arbejde med visuelle metoder. De enkelte kapitler tager derimod afsæt i afsluttede forsknings- og udviklingsprojekter, hvor der har været arbejdet med tegning og at tegne, maleri og at male, fotografi og at fotografere, videofilm og at filme. På den måde berettes der kritisk, konkret og kontekstnært om de erfaringer og refleksioner, der er gjort i projekterne. Vi hører både om nogle af de vanskeligheder og om de produktive indsigter, som arbejdet med visuelle tilgange og metoder har bidraget til. Det visuelle metodiske felt indskriver sig i de kvalitative metoders “familie” − og har samtidig aktualitet i praktisk pædagogisk arbejde. Antologien henvender sig således både til studerende og forskere indenfor social- og humanvidenskab (især pædagogiske, antropologiske og uddannelsessociologiske forskere). Men bogen har også en sekundær målgruppe: Pædagoger, socialarbejdere, lærere, psykologer og beslægtede professioner, der arbejder med at hjælpe og støtte andre mennesker i at kommunikere, ytre og udtrykke sig om eget liv. Altså professionelle, der kan se udviklingsmuligheder og dynamiske potentialer i at bruge visuelle metoder i praksis, og som kan lade sig inspirere af de tilgange og metoder, der beskrives og diskuteres.
Antologien retter sit fokus mod det metodiske felt: “Visuelle tilgange og metoder”. Feltet har været i fremmarch igennem en del år både internationalt og herhjemme. Det er et omfattende og komplekst felt. Antologien foregiver ikke at give overblik over alle de måder, hvorpå man i dag kan arbejde med visuelle metoder. De enkelte kapitler tager derimod afsæt i afsluttede forsknings- og udviklingsprojekter, hvor der har været arbejdet med tegning og at tegne, maleri og at male, fotografi og at fotografere, videofilm og at filme. På den måde berettes der kritisk, konkret og kontekstnært om de erfaringer og refleksioner, der er gjort i projekterne. Vi hører både om nogle af de vanskeligheder og om de produktive indsigter, som arbejdet med visuelle tilgange og metoder har bidraget til. Det visuelle metodiske felt indskriver sig i de kvalitative metoders “familie” − og har samtidig aktualitet i praktisk pædagogisk arbejde. Antologien henvender sig således både til studerende og forskere indenfor social- og humanvidenskab (især pædagogiske, antropologiske og uddannelsessociologiske forskere). Men bogen har også en sekundær målgruppe: Pædagoger, socialarbejdere, lærere, psykologer og beslægtede professioner, der arbejder med at hjælpe og støtte andre mennesker i at kommunikere, ytre og udtrykke sig om eget liv. Altså professionelle, der kan se udviklingsmuligheder og dynamiske potentialer i at bruge visuelle metoder i praksis, og som kan lade sig inspirere af de tilgange og metoder, der beskrives og diskuteres.
- Autor
- Kim Rasmussen (red.)
- ISBN13
- 9788778673961
- ISBN10
- 8778673968
- Auflage / Jahr
- 1 / 2013
- Verlag
- Roskilde Universitetsforlag
- Seitenzahl
- 410
- Bindung
- Hæftet