Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Etisk skole- og uddannelsesledelse med data
Data er blevet en uomgængelig del af skolens hverdag og ledelse. Men data gør mere end de viser. Data omskaber nemlig skolen og dens elever radikalt. Det vilkår kræver, at ledelsen oparbejder ikke bare data-literacy men etisk datasans. Foruden etisk datasans præsenterer bogen et begreb om ledelsens respons-abilitet, dvs. dens evne til at sanse og kere sig om, hvad data og databrug afstedkommer, og et forslag til en eksperimenterende ledelsesmetodologi, proto-typing. Etisk datasans, respons-abilitet og prototyping er en håndsrækning til at arbejde med det prekære, det skisma mellem det frugtbare og det faretruende, som data og databrug afstedkommer for skolen og for den mangfoldighed af børn og unge, som skolen skal give en god ud/dannelse.
- Autor
- Dorthe Staunæs (red.)
Dorthe Staunæs, Helle Bjerg, Malou Juelskjær, Kristian Gylling - ISBN13
- 9788776832056
- ISBN10
- 8776832058
- Auflage / Jahr
- 1 / 2021
- Verlag
- Nyt fra Samfundsvidenskaberne
- Seitenzahl
- 326
- Bindung
- Hæftet