Kulturformidling

Kulturformidling

Samfundslitteratur
9788759337073
189,00 kr
Bruttopreis
Teoretiske begreber, historiske perspektiver og kulturpolitiske rammer

 
Omstændighederne for kulturproduktion, kulturformidling og kulturforbrug har ændret sig radikalt i de seneste årtier. Det har udfordret kunstens og kulturinstitutionernes position som kilde til særlige oplevelser og skabt et mere flertydigt syn på brugerens rolle. Kulturformidlingen har tilsvarende ændret fokus fra, hvad der formidles til hvordan der formidles; til publikums oplevelse af mødet med kultur, og til brugerinddragende aktiviteter.
Denne bog om kulturformidling bidrager med en teoretisk, en historisk og en kulturpolitisk forståelsesramme, og den afdækker nogle af de historiske og samfundsmæssige forandringer, der aktuelt præger feltet. Forfatteren diskuterer kulturoplevelsen på tre niveauer: som individets subjektive, æstetiske oplevelse; som kollektivt fænomen med stedet og deltagelsen i centrum for oplevelsen; og med fokus på, hvordan danskerne forbruger kultur forskelligt, og den værdi for samfundet, befolkningens kulturoplevelser skaber.
Kulturformidling kan anvendes af studerende, der beskæftiger sig med kulturformidling, og indeholder arbejdsopgaver til undervisningen. Den henvender sig også til aktivt udøvende kulturformidlere og andre, der vil forstå, analysere og diskutere aktuel kulturformidling.
Autor
Gitte Balling
ISBN13
9788759337073
ISBN10
8759337079
Auflage / Jahr
1 / 2021
Verlag
Samfundslitteratur
Seitenzahl
184
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.