Indtrængningsproblematikken i et...

Indtrængningsproblematikken i et globalt perspektiv

Samfundslitteratur
9788759330661
167,00 kr
Bruttopreis

 
Beslutning om valg af indtrængningsstrategi er et centralt strategisk område for enhver virksomhed, som ønsker at markedsføre sine produkter eller serviceydelser på internationale aftagermarkeder. Virksomheder skal tage stilling til dels de indtrængningsformer, som bedst matcher deres interne ressourcer og/eller ambitionsniveau, og dels til markedsspecifikke forhold: Samarbejdsmuligheder på markedet, markedets salgspotentiale, risikostruktur og lignende. Operationsformen er hermed et vigtigt element i virksomhedens samlede indtrængningsstrategi for, hvordan den vil bearbejde og forsyne et udenlandsk marked. Indtrængningsproblematikken i et globalt perspektiv vil være velegnet til at give et separat indblik i internationaliseringsprocesser, markedsvalget og i særlig grad til indtrængningsproblematikkens forudsætninger, indhold og anvendelse på internationale aftagermarkeder. Bogen inddrager en række centrale erhvervsøkonomiske teoriområder med henblik på disses bidrag i forhold til indtrængningsproblematikken. Med udgangspunkt i en række forskellige tilgange til de internationale markeder kan de studerende basere deres internationale marketingindsats på et fleksibelt grundlag i stedet for blot én eller få teorier eller løsningsforslag. Bogen indeholder også som appendix flere vigtige modeller og en principdisposition for en international marketingplan samt henvisninger til opdaterede informationskilder om internationale markedsforhold. Den er et velegnet supplerende teoretisk fundament til Internationale virksomhedscases
Autor
Flemming Cumberland, Christian Winding Dahl
ISBN13
9788759330661
ISBN10
875933066X
Auflage / Jahr
1 / 2017
Verlag
Samfundslitteratur
Seitenzahl
112
Bindung
Paperback
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.