Medieanalyse + Medieteori - sampak

Medieanalyse + Medieteori - sampak

Samfundslitteratur
9788759329917
612,00 kr
Bruttopreis

 
De to bøger enhver, der studerer medievidenskab har brug for, kan nu købes som sampak.MEDIETEORI gennemgår de teorier, der er dominerende i medievidenskab i dag. Bogen rækker fra kapitler om mediesociologi, nyere offentlighedsteori over reception, kvantitative og kvalitative metoder til intertekstualitet, celebrity og affekt. Hvert kapitel har fokus på et gennemgående teoretisk tema, som belyses med en analytisk case.MEDIEANALYSE præsenterer i kronologisk rækkefølge et bredt udvalg af aktuelle medier: den trykte presse, fotografi, film, dokumentar, reklame, radio, tv, digitale tekster, blogs og computerspil. Kapitlerne sætter det enkelte medie i en historisk sammenhæng og præsenterer begreber, metoder og teorier, der kan bruges i analysen af mediet.
Autor
Palle Schantz Lauridsen
ISBN13
9788759329917
ISBN10
8759329912
Auflage / Jahr
1 / 2018
Verlag
Samfundslitteratur
Seitenzahl
750
Bindung
Paperback
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.