At lede efter læring

At lede efter læring

Samfundslitteratur
9788759322222
35,00 kr
Bruttopreis
Ledelse og organiseringer i den reformerede skole

 
Skolereformen fra 2014 kaldes ofte en læringsreform, fordi den hviler på en ambition og målsætning om mere synlig og målbar læring for alle elever. Men læring er ikke det eneste, skolen skal producere mere af. Eleverne skal også bevæge sig, fordybe sig og trives mere.  Og vejen dertil går gennem, at skolens professionelle skal undervise, inkludere og samarbejde mere, ligesom ledere og politikere skal lede mere og styre mindre, men bedre. Alle gode kræfter er med andre ord kaldt ind for at lede efter læring. I antologien At lede efter læring giver en række forskere og fagpersoner deres bud på, hvordan denne læringsdagsorden aktuelt kommer til udtryk i de måder, hvorpå skolen ledes, organiseres og styres. Bogen henvender sig til skoleledelsesteam, skoleledere på efter- og videreuddannelse, studerende på professionshøjskolerne, samt til de mange lokale aktører i kommunerne, der dagligt beskæftiger sig med styring, ledelse og organisering i og af skolen . 
Autor
Helle Bjerg (red.) og Nana Vaaben (red.)
ISBN13
9788759322222
ISBN10
8759322225
Auflage / Jahr
1 / 2015
Verlag
Samfundslitteratur
Seitenzahl
399
Bindung
Paperback
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.