Celebritykultur

Celebritykultur

Samfundslitteratur
9788759321720
180,00 kr
Bruttopreis
Del af serien Kort og præcist om medier og kommunikation

 
Celebrities er ikke et nyt fænomen. Faktisk spiller celebritykulturen en central rolle i samfundet op gennem historien: Fra antikken til filmindustriens stjernesystem og influencere på sociale medier.   
Celebritykultur præsenterer celebritykulturens centrale begreber og teorier og analyserer eksempler på celebritykultur inden for film, politik og videnskab. Bogen giver indsigt i, hvordan celebritykultur udfolder sig i mediegenrer som portrætdokumentaren, profiler på Instagram og prisuddelingsshows.   
Bogen er den første samlede introduktion på dansk til den nyeste forskning i celebritykultur og medier. Den kombinerer æstetiske og sociologiske perspektiver og belyser både, hvordan celebrities fremstilles, og hvordan modtageren aktivt bruger dem. Med bogen sætter Helle Kannik Haastrup fænomenet i et mediehistorisk perspektiv, og hun viser gennem konkrete analyser, hvilken betydning celebritykulturen har i den aktuelle mediekultur.   
Celebritykultur kan bruges i medievidenskabelige fag på universiteter og læreruddannelser – og kan læses af alle med interesse i den aktuelle mediekultur og i mediegenrer.
Autor
Helle Kannik Haastrup
ISBN13
9788759321720
ISBN10
8759321725
Auflage / Jahr
1 / 2020
Verlag
Samfundslitteratur
Seitenzahl
120
Bindung
Paperback
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.