Medieanalyse

Medieanalyse

Samfundslitteratur
9788759319918
396,00 kr
Bruttopreis

 
NY udgave udkommer 28.8 : 9788759337134 
Verden i dag er en verden af medier, og vi bruger i stigende grad medierne aktivt. Vi nøjes ikke med at læse avis, høre radio, se fjernsyn og gå i biografen. Vi kan lave statusopdateringer, skrive vores egne blogs, bidrage til netmediernes debatter og skrive fanfiktion. De gamle medier er der endnu, men de indgår i dag i en ny medieverden.Medieanalyse præsenterer et bredt udvalg af aktuelle medier: den trykte presse, fotografi, film, dokumentar, reklame, radio, tv, digitale tekster, blogs og computerspil. Vinklen er analytisk og historisk: Kapitlerne sætter det enkelte medie i en historisk sammenhæng og præsenterer begreber, metoder og teorier, der kan bruges i analysen af mediet.Medieanalyse er redigeret af lektor Palle Schantz Lauridsen (Dansk, Københavns Universitet) og lektor Erik Svendsen (Dansk, RUC). Den er skrevet af medieforskere, der alle har stor erfaring i at undervise i medieemner ved universiteterne i København, Roskilde, Aalborg og Aarhus.
Autor
Palle Schantz Lauridsen og Erik Svendsen (red.)
ISBN13
9788759319918
ISBN10
8759319917
Auflage / Jahr
1 / 2015
Verlag
Samfundslitteratur
Seitenzahl
375
Bindung
Paperback
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.