Reality-tv

Reality-tv

Samfundslitteratur
9788759316313
144,00 kr
Bruttopreis

 
Reality-tv har fået en vigtig placering i tv's programudbud og den bredere mediekultur. Reality-tv dækker over en lang række forskelligartede programtyper, der har det tilfælles, at man følger almindelige mennesker eller celebrities i hverdagslige eller mere ekstraordinære situationer. Reality-programmer fokuserer på følelser og giver seerne en fornemmelse af at komme tæt på deltagerne, ikke mindst igennem de tværmediale tilbud om brugerinvolvering, flere af programmerne indeholder. Anne Jerslev belyser seernes interesse for og inddragelse i reality-tv og diskuterer reality-tv's sammenhæng med celebritykulturen. Desuden behandler hun reality-tv som genre, reality-tv's samspil med den mediemæssige udvikling og sætter fænomenet ind i en bredere kulturel kontekst.
Autor
Anne Jerslev
ISBN13
9788759316313
ISBN10
8759316314
Auflage / Jahr
1 / 2014
Verlag
Samfundslitteratur
Seitenzahl
100
Bindung
Paperback
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.