Survey er en udbredt metode og benyttes inden for bl.a. humaniora, samfundsvidenskab, psykologi, marketing og sundhedsforskning. Også uden for forskningsverdenen er der mange organisationer som f.eks. konsulentfirmaer og offentlige institutioner, der arbejder med surveys.
Denne bog gennemgår alle surveyarbejdets faser og giver en praktisk indføring i
design af undersøgelsen og udvælgelse af stikprøver, formulering af spørgeskemaer samt indsamling og kodning af data, metoder til at analysere resultaterne.Redigeret af
Morten Frederiksen, lektor ved Institut for Sociologi og Socialt Arbejde, Aalborg Universitet,
Peter Gundelach, professor emeritus ved Sociologisk Institut, Københavns Universitet,
Rikke Skovgaard Nielsen, forsker ved Statens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet.
Download bogens figurer her
- Autor
- Dines Andersen;Hans Bay;Sanne Lund Clement;Morten Frederiksen;Peter Gundelach;Claus D. Hansen;Troels Fage Hedegaard;Jonathan Hermansen;Anne Illemann Christensen;Kristian Bernt Karlsson;Rasmus Juul Møberg;Jakob Rathlev;Rikke Skovgaard Nielsen;Jeanette Østergaard
- ISBN13
- 9788741264653
- ISBN10
- 8741264653
- Auflage / Jahr
- 1 / 2017
- Verlag
- Gyldendal
- Seitenzahl
- 440
- Bindung
- Hæftet