Samskabelse og socialt entreprenørskab

Samskabelse og socialt entreprenørskab

Gyldendal
9788741264301
266,00 kr
Bruttopreis

 

Der er behov for en mere innovativ og kreativ praksis i velfærdsinstitutionerne. Det afspejler sig i professionsuddannelserne, hvor emner som social innovation, entreprenørskab og samskabelse er blevet del af indholdet i uddannelserne. Men hvad indebærer social innovation overhovedet, og hvordan etableres samskabelse i praksis? Det giver denne bog svar på.

Samskabelse og socialt entreprenørskab er en grundbog til professionsuddannelserne, som giver et indblik i de mange muligheder og faldgruber, der kendetegner praktisk innovationsarbejde. Bogen rummer teoretiske perspektiver, der forklarer begreberne samskabelse og socialt entreprenørskab. Derudover præsenterer bogen en casebaseret gennemgang af, hvordan social innovation, entreprenørskab og samskabelse ser ud i en professionel praksis.

Redigeret af Esben Hulgård, Maja Juul-Olsen og Elof Nellemann Nielsen, VIA University College.

Autor
Jeanette Svendsen;Andy Højholdt;Gordon Vincenti;Dorthe Lau;Maja Juul-Olsen;Esben Hulgård;Frederikke Dybdahl;Hanne Føns;Astrid Kidde Larsen;Charlotte Vange Løvstad;Elof Nellemann Nielsen;Mette Lyager;Annette Auken Andreassen;Rikke Johannesen;Inger Marie Larsen-Nielsen
ISBN13
9788741264301
ISBN10
8741264301
Auflage / Jahr
1 / 2016
Verlag
Gyldendal
Seitenzahl
250
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.