Kommunikationsteori

Kommunikationsteori

Gyldendal
9788741261676
506,00 kr
Bruttopreis
en grundbog

 

Den kommunikative arena er betragtelig – grænsende til det uoverskuelige! Kommunikation er et omfattende og indholdsrigt begreb, og litteraturstudier illustrerer mangfoldigheden, men også, at der ikke eksisterer nogen altomfattende supermodel, der alene kan indfange området. Kommunikationsteori – en grundbog giver en første indføring til et kolossalt stort og meget vanskeligt afgrænseligt område. Denne grundbog behandler på forskellige måder kommunikation mellem aktører i forskellige perspektiver. I overskuelig form præsenteres såvel de forskellige teoretiske som videnskabelige retninger i relation til kommunikation, ligesom en lang række begreber præsenteres, defineres og diskuteres i bogen. Kommunikationsteori kan også anvendes som et opslagsværk; noget man læser i, når man har behov for et hurtigt overblik på et specifikt emneområde for siden at gå videre i originallitteraturen.

I denne reviderede 2. udgave er de tidligere kapitler blevet opdaterede og der er nye kapitler om retorik og strategisk ledelseskommunikation.

Kommunikationsteori – en grundbog kan anvendes på forskellige uddannelser og i flere sammenhænge i et studium. Den er ikke specifikt bundet til noget fag eller nogen uddannelse. Bogen er bevidst tilrettelagt så almen og bred, at den kan bruges på de fleste uddannelser og kurser, hvori kommunikation indgår.

Autor
Anders Bordum;Torbjörn Bredenlöw;Mie Femø Nielsen;Finn Frandsen;Jan Gustafsson;Gorm Harste;Bodil Helder;Jørn Helder;Elisabeth Hoff-Clausen;Winni Johansen;Christian Kock;Simon Ulrik Kragh;Roy Langer;Anker Brink Lund;Jens Lautrup Nørgaard;Anders Ohlsson;Rasmus Rønlev;Kim Christian Schrøder;Ole Togeby;Cees B.M. van Riel
ISBN13
9788741261676
ISBN10
8741261676
Auflage / Jahr
2 / 2016
Verlag
Gyldendal
Seitenzahl
592
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.