Medialisering

Medialisering

Gyldendal
9788741261133
287,00 kr
Bruttopreis
mediernes rolle i social og kulturel forandring

 

Medialisering har vundet frem som et centralt begreb til forståelse af mediernes samspil med kultur og samfund. På samme måde som ’globalisering’ og ’individualisering’ er vigtige begreber til at forstå moderne samfund, er ’medialisering’ blevet en begrebsmæssig ramme til at forstå, hvordan både massemedier og digitale netværksmedier er blevet en integreret del af kulturelle praksisser og samfundsinstitutioners virke.

Medialiseringen er en af det moderne samfunds centrale dynamikker, men hvor fx globaliseringen og individualiseringen længe har været på dagsordenen i humanistisk og samfundsvidenskabelig forskning, er forskning i medialiseringen af kultur og samfund først for alvor ved etablere sig i den internationale forskning i disse år. Denne bog bidrager til at udvikle dette teoretiske og analytiske perspektiv i en dansk sammenhæng.

Bogen er opbygget således, at der først gives en grundig indføring i medialiseringsteorien og medialiseringsbegrebets nuancer og forskellige inspirationskilder. Dernæst udfoldes og diskuteres teorien i en række konkrete analyser af forskellige samfundsmæssige og kulturelle områder: idræt, børns leg, forældreskab, religion, politik, konflikter samt frivillighedsorganisationers arbejde.

Bogens målgruppe er undervisere og studerende på videregående uddannelser ved medie- og kommunikationsuddannelser.

Autor
Stig Hjarvard;Mark Blach-Ørsten;Kirsten Frandsen;Mikkel Fugl Eskjær;Line Nybro Petersen;Maja Sonne Damkjær;Mette Mortensen;Stine Liv Johansen
ISBN13
9788741261133
ISBN10
8741261133
Auflage / Jahr
1 / 2016
Verlag
Gyldendal
Seitenzahl
288
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.