Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
arbejdsbog for børn med autisme
Hvorfor gør de andre, som de gør? Og hvordan hænger verden omkring mig sammen?
Bogen lærer børn med autisme, hvordan man kan forudse andres handlinger, og hvordan andre bliver påvirket af det, man selv gør.
For børn med autisme kan det være svært at gennemskue sammenhænge samt aflæse sociale koder og tankemønstre, som ligger bag andre menneskers handlinger og reaktioner.
Denne arbejdsbog lærer med korte og forklarende tekster og mange farvebilleder børnene logiske eller forventelige sammenhænge og mønstre samt at afkode og kende forskel på ægte og falske overbevisninger.
Øvelserne fokuserer på spørgsmål som:Kan Emilie finde konkylien, når Julie har gemt den i sin spand?Når Yori lægger et æble i brødkassen, uden at Ahmed ser det, hvad tror Ahmed så, der er i kassen: et brød eller et æble?Når Amalie ser, at Emil sparker fodbolden ind i en busk, vil hun så lede efter bolden på græsset eller i busken?Bogens faglige udgangspunkt er Theory of Mind, og forfatterne indleder bogen med en teoretisk gennemgang af feltet og øvelserne. Hertil kommer et opsummerende efterskrift.
Bogen henvender sig til psykologer, lærere og pædagoger, der vil arbejde med de sociale og kommunikative kompetencer hos 4-12-årige børn med autismespektrumvanskeligheder.
Julie A. Hadwin underviser i udviklingspsykologi på University of Southhampton. Patricia Howlin er professor i klinisk børnepsykologi ved Institute of Psychiatry, Psychology and Neuroscience i London. Hun modtog i 2013 en Lifetime Achievement Award for sit bidrag til autismeforskningen. Simon Baron-Cohen er professor i udviklingspsykopatologi ved University of Cambridge. Han har modtaget flere priser for sit arbejde og er en af de mest anerkendte forskere inden for autismeforskningen.
Bogen lærer børn med autisme, hvordan man kan forudse andres handlinger, og hvordan andre bliver påvirket af det, man selv gør.
For børn med autisme kan det være svært at gennemskue sammenhænge samt aflæse sociale koder og tankemønstre, som ligger bag andre menneskers handlinger og reaktioner.
Denne arbejdsbog lærer med korte og forklarende tekster og mange farvebilleder børnene logiske eller forventelige sammenhænge og mønstre samt at afkode og kende forskel på ægte og falske overbevisninger.
Øvelserne fokuserer på spørgsmål som:Kan Emilie finde konkylien, når Julie har gemt den i sin spand?Når Yori lægger et æble i brødkassen, uden at Ahmed ser det, hvad tror Ahmed så, der er i kassen: et brød eller et æble?Når Amalie ser, at Emil sparker fodbolden ind i en busk, vil hun så lede efter bolden på græsset eller i busken?Bogens faglige udgangspunkt er Theory of Mind, og forfatterne indleder bogen med en teoretisk gennemgang af feltet og øvelserne. Hertil kommer et opsummerende efterskrift.
Bogen henvender sig til psykologer, lærere og pædagoger, der vil arbejde med de sociale og kommunikative kompetencer hos 4-12-årige børn med autismespektrumvanskeligheder.
Julie A. Hadwin underviser i udviklingspsykologi på University of Southhampton. Patricia Howlin er professor i klinisk børnepsykologi ved Institute of Psychiatry, Psychology and Neuroscience i London. Hun modtog i 2013 en Lifetime Achievement Award for sit bidrag til autismeforskningen. Simon Baron-Cohen er professor i udviklingspsykopatologi ved University of Cambridge. Han har modtaget flere priser for sit arbejde og er en af de mest anerkendte forskere inden for autismeforskningen.
- Autor
- Julie A. Hadwin, Patricia Howlin & Simon Baron-Cohen
- ISBN13
- 9788771186017
- ISBN10
- 8771186018
- Auflage / Jahr
- 1 / 2016
- Verlag
- Frydenlund
- Seitenzahl
- 162
- Bindung
- Paperback