Innovationspsykologi

Innovationspsykologi

Dansk Psykologisk Forlag A/S
9788777067433
343,00 kr
Bruttopreis
En antologi om erhvervspsykologiens bidrag til innovation

 

Innovation udgør i dag et vigtigt samfundsmæssigt anliggende for både politikere, virksomhedsledere, medarbejdere og andre, og der diskuteres fra mange forskellige faglige vinkler og interesser. Med denne antologi sættes der fokus på, hvordan erhvervspsykologien bidrager til innovation i offentlige og private virksomheder.

Bogens forfattere er psykologer med omfattende erfaring som både forskere eller konsulenter. Tilsammen præsenterer de et bredt udvalg af cases og psykologisk teori. Gennem eksempler fra egen praksis og diskussioner med afsæt i den nyeste viden om innovation viser de, hvordan erhvervspsykologien kan bidrage til at stille de relevante spørgsmål og sørge for fokus og retning i bestræbelserne på at skabe et mere innovativt samfund. De praksisnære cases bringer læseren fra uddannelse, hjemmepleje og sundhedsvæsenover ledelse, arkitekter og folkeskolen til PPR (kommunernes Pædagogisk PsykologiskRådgivning) og rådgivende ingeniører.

Redaktørerne er Mads Bendixen, som arbejder som erhvervspsykolog hos ingeniørvirksomheden Alectia samt lektor Niels Christian Mossfeldt Nickelsen fra Aarhus Universitet, DPU.  

Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for innovation i organisationer og i samfundet generelt.

Autor
Mads Bendixen (red.), Niels Christian Mossfeldt Nickelsen (red.), Lotte Darsø, Charlotte Wegener, Lene Tanggaard, Steen Høyrup, Karen Ingerslev, Claus Elmholdt, Henrik Kongsbak, Anders Trillingsgaard, Morten Novrup Henriksen, Thea Mikkelsen, Arne Vestergaard, Vibe Strøier
ISBN13
9788777067433
ISBN10
8777067436
Auflage / Jahr
1 / 2012
Verlag
Dansk Psykologisk Forlag A/S
Seitenzahl
351
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.