Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Kunst, kreativitet og sanselighed
Bogen kommer med et bud på, hvilke kvalifikationer, processer og forudsætninger, der skal til for, at skoler og uddannelsesinstitutioner kan supplere den faglige undervisning med en kompetenceudvikling, som er baseret på praksis. En kompetenceudvikling, der forløser og udvikler elevernes potentialer og ressourcer til evner, som kan overføres som beredskab og egenskaber til at håndtere de udfordringer, eleverne møder i det superkomplekse samfund.
Det er de potentialer og ressourcer, der kan sikre, at børn og unge kan håndtere fremtidens udfordringer, også selvom de byder på høj kompleksitet, er uforudsete eller handler om at skabe nye løsninger med knappe ressourcer. Bogens praksisser kan give børn og unge nye personligt funderede kompetencer samt et andet sprog, hvori de kan rumme og kommunikere om det komplekse. Her kan de opleve og erfare, hvordan den faciliterede skabende træningspraksis giver dem adgang til nye indre ressourcer og styrker.
Otto Scharmers Teori U bruges i kompetenceudviklingen som den gennemgående kreative bevidsthedsproces. Praksisdelen fortæller om, hvordan man kan inddrage dans, musik, gastronomi, improvisation, teater, heltetræning, billedkunst, expressive arts coaching og arkitektur i processen.
Det er de potentialer og ressourcer, der kan sikre, at børn og unge kan håndtere fremtidens udfordringer, også selvom de byder på høj kompleksitet, er uforudsete eller handler om at skabe nye løsninger med knappe ressourcer. Bogens praksisser kan give børn og unge nye personligt funderede kompetencer samt et andet sprog, hvori de kan rumme og kommunikere om det komplekse. Her kan de opleve og erfare, hvordan den faciliterede skabende træningspraksis giver dem adgang til nye indre ressourcer og styrker.
Otto Scharmers Teori U bruges i kompetenceudviklingen som den gennemgående kreative bevidsthedsproces. Praksisdelen fortæller om, hvordan man kan inddrage dans, musik, gastronomi, improvisation, teater, heltetræning, billedkunst, expressive arts coaching og arkitektur i processen.
- Autor
- Joachim Rothenborg (red.), Pernille Overø, Hans Fagt, Jonas Preisler, Ernest Holm Svendsen, Pia Bornemann, Klaus Krogsgaard, Karin Maktabi, Bodil Boss Nielsen, Winie Ricken
- ISBN13
- 9788777067273
- ISBN10
- 8777067274
- Auflage / Jahr
- 1 / 2013
- Verlag
- Dansk Psykologisk Forlag A/S
- Seitenzahl
- 152
- Bindung
- Hæftet