1968: Studenteroprør og...

1968: Studenteroprør og undervisningsrevolution

Samfundslitteratur
9788778675125
43,00 kr
Bruttopreis

 
Alle steder i det danske uddannelsessystem arbejder man i dag med gruppearbejde og projekter. Denne pædagogiske model har efter fem årtier vist sig at være ganske sejlivet. 
Men hvordan opstod den egentlig? Hvor kom den fra? Og hvorfor blev den så udbredt?  
1968: Studenteroprør og undervisningsrevolution giver et detaljeret indblik i en af studenteroprørets centrale sejre, nemlig opgøret med den traditionelle universitetsundervisning. En sejr, som ikke først og fremmest var resultatet af ølkassetaler og spektakulære aktioner, men snarere de studerendes arbejde med at omforme de radikale paroler til nye studieordninger, eksamensbestemmelser og pensumlister. 
Med afsæt i sine egne erfaringer fra sociologistudiet i årene 1968-19175 viser Finn Hansson, hvordan det lykkedes de studerende at indføre en helt ny universitetspædagogik. 
Bogen er dog ikke blot et bidrag til universitetshistorien. Den rejser også aktuelle spørgsmål om, hvilke deltagerforudsætninger det projekt- og problembaserede gruppearbejde har i dag, hvor de studerende er underlagt en stadig strammere styring af studietiden.
Autor
Finn Hansson
ISBN13
9788778675125
ISBN10
877867512X
Auflage / Jahr
1 / 2018
Verlag
Samfundslitteratur
Seitenzahl
117
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.