Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
MODERNE MARKEDSFØRING er en lærebog i markedsføring i vores stadigt mere digitaliserede verden, hvor nye vilkår, udfordringer og muligheder løbende ændrer både dagligdagen og fremtiden for såvel virksomheder som borgere.
TEKNOLOGI OG DIGITALISERING har påvirket alle facetter af markedsføring. Introduktion af online forretningsmodeller, der nemt og hurtigt forbinder udbud og efterspørgsel, datadrevne beslutninger, automatisering, hvor det er muligt, effektmålinger på KPI’er i realtid samt Internettet og specielt sociale medier har givet forbrugerne mere indsigt, indflydelse og mulighed for interaktion. Virksomhederne har fået nye muligheder for bl.a. målrettet individualiseret produktudvikling, kommunikation, dialog og effektmålinger, men samtidig nye udfordringer i form af mere bevidste, velinformerede og utålmodige kunder.
Bogen inddrager både de nyeste marketingbegreber og behandler de klassiske markedsføringsteorier og -modeller ved at justere dem, hvor det er relevant i lyset af de digitale platforme, medier og kanaler.
Kundernes og virksomhedernes online tilgængelighed og muligheder på digitale kanaler og platforme er medtænkt i alle relevante kapitler, herunder valget af cases.
PROMOTIONPARAMETEREN i alle dens moderne former er grundigt beskrevet, analyseret og eksemplificeret med udgangspunkt i terminologien paid, owned og earned media. Online promotionformer og de nye implicitte reklameformater som fx branded content, influencers og native advertising er behandlet i særskilte kapitler.
DENNE 3. UDGAVE er opdateret med de nyeste trends, og den er udvidet med nye kapitler om internationalisering. Der er desuden øget fokus på forretningsforståelsen med inddragelse af Business Model Canvas samt innovation og entrepreneurship.
Efter introduktion og diskussion af det grundlæggende koncept om værdiskabelse for kunderne er bogen opdelt i seks dele, der logisk gennemgår alle faser i en markedsføringsindsats:
• Situationsanalyse, intern og ekstern
• Målsætninger og strategi, herunder segmentering
• Internationalisering
• Værdiskabelse gennem produkt, pris og distribution
• Værdiskabelse ved kommunikation til og med markedet
• Evaluering af markedsføringsindsatsen
Bogen er rettet mod korte og mellemlange videregående uddannelser, fx relevante bachelorretninger på handelshøjskolerne, erhvervsakademiuddannelserne og professionsbacheloruddannelserne.
- Autor
- Svend Hollensen;Poul K. Faarup;Ole E. Andersen
- ISBN13
- 9788741274850
- ISBN10
- 8741274850
- Auflage / Jahr
- 3 / 2019
- Verlag
- Gyldendal
- Seitenzahl
- 880
- Bindung
- Hæftet