Moderne markedsføring

Moderne markedsføring

Gyldendal
9788741274850
471,00 kr
Bruttopreis

 
MODERNE MARKEDSFØRING er en lærebog i markedsføring i vores stadigt mere di­gitaliserede verden, hvor nye vilkår, udfordringer og muligheder løbende ændrer både dagligdagen og fremtiden for såvel virksomheder som borgere.  TEKNOLOGI OG DIGITALISERING har påvirket alle facetter af markedsføring. Intro­duktion af online forretningsmodeller, der nemt og hurtigt forbinder udbud og efterspørgsel, datadrevne beslutninger, automatisering, hvor det er muligt, effektmålinger på KPI’er i realtid samt Internettet og specielt sociale medier har givet forbrugerne mere indsigt, indflydelse og mulighed for interaktion. Virk­somhederne har fået nye muligheder for bl.a. målrettet individualiseret pro­duktudvikling, kommunikation, dialog og effektmålinger, men samtidig nye udfordringer i form af mere bevidste, velinformerede og utålmodige kunder. Bogen inddrager både de nyeste marketingbegreber og behandler de klassiske markedsføringsteorier og -modeller ved at justere dem, hvor det er relevant i lyset af de digitale platforme, medier og kanaler. Kundernes og virksomhedernes online tilgængelighed og muligheder på di­gitale kanaler og platforme er medtænkt i alle relevante kapitler, herunder val­get af cases. PROMOTIONPARAMETEREN i alle dens moderne former er grundigt beskrevet, ana­lyseret og eksemplificeret med udgangspunkt i terminologien paid, owned og earned media. Online promotionformer og de nye implicitte reklameformater som fx branded content, influencers og native advertising er behandlet i særskil­te kapitler. DENNE 3. UDGAVE er opdateret med de nyeste trends, og den er udvidet med nye kapitler om internationalisering. Der er desuden øget fokus på forretningsfor­ståelsen med inddragelse af Business Model Canvas samt innovation og entre­preneurship. Efter introduktion og diskussion af det grundlæggende koncept om værdiska­belse for kunderne er bogen opdelt i seks dele, der logisk gennemgår alle faser i en markedsføringsindsats: • Situationsanalyse, intern og ekstern • Målsætninger og strategi, herunder segmentering • Internationalisering • Værdiskabelse gennem produkt, pris og distribution • Værdiskabelse ved kommunikation til og med markedet • Evaluering af markedsføringsindsatsen Bogen er rettet mod korte og mellemlange videregående uddannelser, fx rele­vante bachelorretninger på handelshøjskolerne, erhvervsakademiuddannelser­ne og professionsbacheloruddannelserne.
Autor
Svend Hollensen;Poul K. Faarup;Ole E. Andersen
ISBN13
9788741274850
ISBN10
8741274850
Auflage / Jahr
3 / 2019
Verlag
Gyldendal
Seitenzahl
880
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.