Markedsanalyse

Markedsanalyse

Hans Reitzels Forlag
9788741260280
210,00 kr
Bruttopreis
i den finansielle sektor

 

Denne lærebog omhandler informationsindsamling og markedsanalyse i en finansiel kontekst.  Forudsætningen for at kunne tage rigtige og effektive beslutninger i en turbulent verden med intens og ubønhørlig konkurrence er derfor, at den fornødne viden er til stede – og at man som beslutningstager er i stand til at vurdere kvaliteten af data og anvende de rette statistiske værktøjer til at viderebehandle de indsamlede data. Det gælder ikke mindst de finansielle virksomheder i dag.

Intentionen med bogen er at give personer med arbejde i den finansielle sektor et indblik i og et konkret værktøj når de bruger markedsanalyser. Bogen gennemgår:

·Informationsindsamling                     

·Segmentering – tageting og positionering              

·Segmentering på privatkundemarkedet                  

·Segmentering på erhvervskundemarkedet           

·Målgrupper – bindeleddet fra analyse til marketing                        

·Analysedesign og kontaktform

·Skalaer

·Kvalitative analyser

·Fokusgrupper

·Rapportering, økonomi og feedback   Lærebogen er rettet mod fx finansøkonom, finansbachelor og akademiuddannelsen i finansiel rådgivning.

Autor
Poul K. Faarup
ISBN13
9788741260280
ISBN10
8741260280
Auflage / Jahr
2 / 2014
Verlag
Gyldendal
Hans Reitzels Forlag
Seitenzahl
174
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.