STEM-didaktik

STEM-didaktik

Forskningscenter for Naturvidenskabelig Uddannelse og Formidling
9788740835243
37,47 €
Bruttopreis
med fokus på matematik til grundskole, gymnasie og dagtilbud

 
Erfaringer og indblik fra udviklingsarbejde, forskning og undervisning med afsæt i LabSTEM-projektet.
Denne bog er et af de første omfattende forsøg på at dele erfaringer med og perspektiver på at benytte STEM-didaktik i en dansk sammenhæng. Bogen kommer med bud på, hvordan STEM kan se ud i det danske uddannelsessystem, og viser, hvordan STEM-undervisning kan fremme en forståelse af matematik og naturvidenskab, der er både deltagercentreret, helhedsorienteret og omverdensorienteret.Bogen er et fagligt bidrag til at diskutere og udvikle STEM-didaktik på langs af det danske uddannelsessystem. Hvordan kan STEM-uddannelse oversættes til dansk?
Bogens forfattere er tilknyttet Forskningscenter for Naturvidenskabelig Uddannelse og Formidling (FNUG), Syddansk Universitet.
»Vi mangler en bog på dansk, som med udgangspunkt i danske eksempler tydeligt beskriver M i STEM. Den bog har vi nu.« Peer Daugbjerg, ph.d., lektor, leder af Forskningsprogram for matematik- og naturfagsdidaktik, VIA University College.
»Denne bog demonstrerer, hvordan integration af STEM, ved at arbejde med problemer fra den virkelige verden, kan revitalisere matematik fra daginstitution til gymnasium og videre derefter.« Keith Devlin, Stanford-matematiker emeritus, adjungeret professor, Forskningscenter for Naturvidenskabelig Uddannelse og Formidling, Institut for Matematik og Datalogi, Syddansk Universitet.
Autor
Connie Svabo, Dorte Moeskær Larsen, Katrine Bergkvist Borch, Maiken Westen Holm Svendsen, Mette Als Kristensen
ISBN13
9788740835243
ISBN10
8740835243
Auflage / Jahr
1 / 2024
Verlag
Forskningscenter for Naturvidenskabelig Uddannelse og Formidling
Seitenzahl
268
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.