Strategisk selvledelse

Strategisk selvledelse

Gyldendal Business
9788702116137
257,00 kr
Bruttopreis
Ledelse mellem frihed og forretning

 
Når medarbejdere har indflydelse på deres arbejde, trives og præsterer de bedre. Det er dog en fejltagelse at tro, at ansvaret for arbejdet kan overlades til medarbejderne alene. Virksomhedens ledelse skal styrke og lede selvledelse, så det bliver en central del af virksomhedens kultur, at medarbejderne tager ansvar for deres arbejdsopgaver og for hinanden. Medarbejderne skal ikke basere deres valg og prioriteringer på individuelle følelser, men skal lede sig selv, så de understøtter virksomhedens grundlæggende forretning. Lederne skal holde fokus rettet på medarbejdernes resultater og sørge for, at der er sammenhæng mellem deres personlige forståelser af de konkrete arbejdsgaver og virksomhedens overordnede strategiske målsætning. Med ny forskning, værktøjer, modeller og cases fra danske virksomheder viser denne bog, hvordan vi skal ændre den måde, vi leder og arbejder sammen på. Det handler om at gøre selvledelse strategisk, så alle i virksomheden holder opmærksomheden fast rettet på virksomhedens forretning.
Autor
Michael Pedersen;Anders Raastrup Kristensen
ISBN13
9788702116137
ISBN10
8702116137
Auflage / Jahr
1 / 2013
Verlag
Gyldendal Business
Seitenzahl
219
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.