Medieretten, Del 2

Medieretten, Del 2

Djøf Forlag
9788757455892
685,00 kr
Bruttopreis

 
Denne fremstilling af medieretten omfatter både de traditionelle massemedier som aviser, tidsskrifter, radio, fjernsyn mv., og de mange nye digitale onlinemedier som netaviser, streamingtjenester, sociale medier, blogs mv. Hvor førsteudgaven af fremstillingen var samlet i ét - meget omfattende - bind, har vi valgt at opdele andenudgaven i to dele. Nærværende del 2 omhandler det, man kan kalde medierettens specielle del, dvs. de regler, der vedrører mere specielle, markedsmæssige eller sektorspecifikke forhold. De emner, der behandles, er følgende:Medier og persondataRadio- og tv-lovgivningRegulering af filmOphavsret og medierMediepluralisme og mediestøtte.
Målgruppen er primært advokater, dommere og jurister i medievirksomheder og relevante offentlige myndigheder, organisationer mv., der beskæftiger sig med medieretlige problemstillinger, og som har et naturligt behov for en samlet fremstilling herom. Fremstillingen kan også benyttes som lærebog på medie- og journalistuddannelser, relevante kursusfag på universiteternes jurauddannelser mv.
Søren Sandfeld Jakobsen, ph.d., er professor på CBS, Copenhagen Business School, og advokat hos Gorrissen Federspiel. Sten Schaumburg-Müller, dr.jur., ph.d., er professor på Syddansk Universitet.
Autor
Søren Sandfeld Jakobsen, Sten Schaumburg-Müller
ISBN13
9788757455892
9788757455892
ISBN10
8757455899
8757455899
Auflage / Jahr
2 / 2023
Verlag
Djøf Forlag
Seitenzahl
387
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.