Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Sæt modtageren i centrum
I dag vrimler internettet med spørgeskemaer, lige til at sende af sted. Problemet er bare, at de ikke er målrettet modtagerne. Spørgeskemaer der virker klæder dig på til at lave et spørgeskema, som får dine modtagere til at give mere præcise svar og dermed give dig den data, du har brug for.
Forfatterne til Spørgeskemaer der virker var selv så trætte af dårligt udførte spørgeskemaer, at de har lavet denne bog som en trin for trin-guide til alle, der ønsker bedre og mere præcise data.
I bogen bliver du klædt på til at udarbejde et spørgeskema, som dine modtagere kan – og vil – svare på. Et godt spørgeskema skal nemlig skabe en god oplevelse hos modtageren, og det er derfor vigtigt at kende sin målgruppe, så du kan stille de rigtige spørgsmål. Bogen svarer b.la. på følgende:Hvad skal du vide, inden du går i gang?Hvordan formulerer du bedst spørgsmålene til dine modtagere?Hvordan formulerer du bedst svarmulighederne til dine modtagere?Hvordan organiserer og tester du dit spørgeskema?Til slut i bogen er en tjekliste til dit spørgeskema, så du er sikker på at få det hele med.
Spørgeskemaer der virker henvender sig til dig, som skal lave dit første spørgeskema, men kan også bruges af den mere erfarne som et opslagsværk eller en inspirationskilde, hvor du kan plukke fra de forskellige kapitler efter behov.
Charlotte Albrechtsen er ph.d. i virksomhedskommunikation og cand.mag. i litteraturhistorie og antropologi. Hun har mange års erfaring med at designe og gennemføre kvalitative og kvantitative undersøgelser.
Ida C.R. Jakobsen er cand.mag. i læring og forandringsprocesser og bachelor i sociologi. Hun har i flere år beskæftiget sig med evalueringer i uddannelsessektoren og i den kommunale sektor.
Forfatterne til Spørgeskemaer der virker var selv så trætte af dårligt udførte spørgeskemaer, at de har lavet denne bog som en trin for trin-guide til alle, der ønsker bedre og mere præcise data.
I bogen bliver du klædt på til at udarbejde et spørgeskema, som dine modtagere kan – og vil – svare på. Et godt spørgeskema skal nemlig skabe en god oplevelse hos modtageren, og det er derfor vigtigt at kende sin målgruppe, så du kan stille de rigtige spørgsmål. Bogen svarer b.la. på følgende:Hvad skal du vide, inden du går i gang?Hvordan formulerer du bedst spørgsmålene til dine modtagere?Hvordan formulerer du bedst svarmulighederne til dine modtagere?Hvordan organiserer og tester du dit spørgeskema?Til slut i bogen er en tjekliste til dit spørgeskema, så du er sikker på at få det hele med.
Spørgeskemaer der virker henvender sig til dig, som skal lave dit første spørgeskema, men kan også bruges af den mere erfarne som et opslagsværk eller en inspirationskilde, hvor du kan plukke fra de forskellige kapitler efter behov.
Charlotte Albrechtsen er ph.d. i virksomhedskommunikation og cand.mag. i litteraturhistorie og antropologi. Hun har mange års erfaring med at designe og gennemføre kvalitative og kvantitative undersøgelser.
Ida C.R. Jakobsen er cand.mag. i læring og forandringsprocesser og bachelor i sociologi. Hun har i flere år beskæftiget sig med evalueringer i uddannelsessektoren og i den kommunale sektor.
- Autor
- Charlotte Albrechtsen og Ida C.R. Jakobsen
- ISBN13
- 9788771189902
- ISBN10
- 8771189904
- Auflage / Jahr
- 1 / 2018
- Verlag
- Frydenlund
- Seitenzahl
- 72
- Bindung
- Hæftet