Corporate Networking

Corporate Networking

Gyldendal Business
9788702148855
300,00 kr
Bruttopreis
Strategisk ledelse af virksomhedens netværk

 
Netværk er problemet, ikke løsningen I disse måneder er mange virksomheder pga. krisen tvunget til at stoppe op og genoverveje en række strategier. Og nu går det op for mange ledere, at deres problem ikke er manglen på relationer og netværk. Tværtimod er mange af deres relationer og netværk en del af problemet! Gamle forpligtelser, vanetænkning og fastgroede mønstre kommer tydeligt frem, og mange virksomheder er ved at være modne til en gennemgående sanering af alle deres netværk. Det er de færreste virksomheder, som knytter deres netværks- og relationsressourcer til virk-somhedens strategi! Og det er dumt! Det er Christian Stadil og Christian Waldstrøms påstand i denne bog. Otte former for netværksdannelse Bogen hjælper enhver virksomhed til at få indsigt i de otte forskellige former for netværksdannelse, som er en del af enhver virksomhed. Stadil og Waldstrøm gennemgår systematisk og overbliksgivende, hvad en virksomheds uoverskuelige netværk egentlig består af. Og hjælper ledere til at se deres egen ledelsesrolle i lyset af corporate networking. De otte typer af netværk er netop vigtige at kunne identificere, hvis man skal kunne arbejde strategisk med dem i forretningudviklingen. Som oftest har en leder kun blik for den form for netværksdannelse, som han/hun selv er god til. Forfatterne kommer med konkrete karakteristikker af, hvilke ledertyper, der typisk udvikler på hvilken netværksform – og forslag til, hvilke ledertyper der skal i spil for at komme hele vejen rundt. Desuden kan man fiinde konkrete forslag til, hvordan man skal arbejde strategisk med netværksudvikling i virksomheden. Stadil og Waldstrøm kommer desuden med mangfoldige eksempler på, hvordan bevidst strategiudvikling af netværksdannelse har fundet sted i andre virksomheder. Og som Alfred Josefsen fra Irma skriver i forordet: ”Der har helt afgjort manglet en struktureret tilgang til, hvordan en bevidst anvendelse af netværk kan have positiv effekt på virksomhedens mål. Dermed trækker denne bog værdien af netværk op på strategisk niveau”.   Udtalelser om bogen “Når to af landets fremmeste netværkseksperter går sammen om at skrive en bog om corporate networking, så skal man spidse ører, og så er der grund til at standse op og læse. Strategisk ledelse af virksomhedens netværk – er bogens undertitel, og det er det, den på fremragende og kompetent måde beskriver og handler om. Og der er virkelig noget at hente i denne meget klare og gennemarbejdede tekst. Skal virksomheder i fremtiden have en corporate networking officer, spørger de to forfattere til sidst i bogen. Spørgsmålet er relevant, og det understreger netværkets og netværkstænkningens store betydning for den strategiske ledelse af fremtidens virksomhed.” -Steen Hildebrandt, ph.d., professor, Handelshøjskolen, Aarhus Universitet “Jeg er knapt så kæk, som jeg var før. Jeg vidste i virkeligheden ikke noget om netværk. Efter at have læst denne bog ved jeg lidt mere, og jeg ved også, at emnet er virkelig stort, virkelig interessant og virkelig vigtigt.” - Alfred Josefsen, adm. direktør, Irma   Noget af det tydelige ved alt, hvad der er sket i verden i 2009, er, at verden er lille, at verden er skrøbelig, og at alt hænger sammen, hvorfor det bliver mere og mere tydeligt, at en stor udfordring på alle niveauer er at tænke og arbejde i netværk. Lektor Christian Waldstrøm fra Handelshøjskolen, Aarhus Universitet har sammen med Christian Stadil skrevet en bog med titlen "Corporate networking". Den er efter min vurdering én af de bedtste ledelsesbøger i 2009. Det er den både på grund af emnete og på grund af dens indhold, struktur og tilgang." - Steen Hildebrandt, 8/1-10 i Dagbladet Børsen Læs anmeldelsen fra Politiken.  Læs anmeldelsen fra Lederweb.dk Jyllands-Posten gav bogen fem stjerner for Praktisk værdi og fire stjerner for Underholdningsværdi. Henrik Ørholst skrev bl.a.: "De ved, hvad de skriver om. Der
Autor
Christian Stadil;Christian Waldstrøm
ISBN13
9788702148855
ISBN10
8702148855
Auflage / Jahr
2 / 2013
Verlag
Gyldendal Business
Seitenzahl
181
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.