Erhvervsøkonomi i grundtræk

Erhvervsøkonomi i grundtræk

DJØF
9788762904132
428,00 kr
Bruttopreis

 
En lærebog i virksomhedens driftsøkonomi og dens markedsmæssige relationer. De væsentligste aspekter i markedsføringen, den organisatoriske og økonomiske styring af virksomheden behandles.   Denne 6. udgave er kraftigt revideret og ajourført med hensyn til områdets faglige udvikling.   Lærebogen er præget af, at forfatteren dels har 20 års praktisk erfaring i virksomhedsledelse fra ansættelse på ledende poster i større danske og udenlandske virksomheder, dels i mange år har undervist og forsket i virksomhedsledelse ved Institut for Produktion og Ledelse, Danmarks Tekniske Universitet (DTU).
Indholdsoversigt Forord 
DEL I: INTRODUKTION  Kapitel 1. Begrebet en virksomhed   
DEL II: MARKEDSFØRINGSPROCESSEN  Kapitel 2. Introduktion til markedsføringsprocessen  Kapitel 3. Marked, markedsførings- og analyseprocessen Kapitel 4. Markedsføringsstrategi  Kapitel 5. Markedsføringstaktik  Kapitel 6. Markedsføringens økonomi  Kapitel 7. Konsumentmarkedet  Kapitel 8. Business-to-business-markedet   
DEL III: VIRKSOMHEDEN SOM ORGANISATION  Kapitel 9. Introduktion til virksomheden som organisation  Kapitel 10. Mennesket i organisationen  Kapitel 11. Gruppen i organisationen  Kapitel 12. Organisationen som helhed  Kapitel 13. Introduktion til økonomistyringsprocessen  Kapitel 14. Årsrapporten i almindelighed  Kapitel 15. Resultatopgørelsens principielle indhold  Kapitel 16. Balancens principielle indhold  Kapitel 17. Regnskabsanalyse  Kapitel 18. Budgettering  Appendiks A: Virksomhedens bogføringssystem  Appendiks B: Kontoplan for Scangros A/S  Appendiks C: Omkostningsinddeling Appendiks D: Formelsamling  Supplerende litteratur  Register 
Autor
Torben Leinsdorff
ISBN13
9788762904132
ISBN10
8762904132
Auflage / Jahr
6 / 2013
Verlag
DJØF
Seitenzahl
296
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.