Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
En lærebog i virksomhedens driftsøkonomi og dens markedsmæssige relationer. De væsentligste aspekter i markedsføringen, den organisatoriske og økonomiske styring af virksomheden behandles. Denne 6. udgave er kraftigt revideret og ajourført med hensyn til områdets faglige udvikling. Lærebogen er præget af, at forfatteren dels har 20 års praktisk erfaring i virksomhedsledelse fra ansættelse på ledende poster i større danske og udenlandske virksomheder, dels i mange år har undervist og forsket i virksomhedsledelse ved Institut for Produktion og Ledelse, Danmarks Tekniske Universitet (DTU).
Indholdsoversigt Forord
DEL I: INTRODUKTION Kapitel 1. Begrebet en virksomhed
DEL II: MARKEDSFØRINGSPROCESSEN Kapitel 2. Introduktion til markedsføringsprocessen Kapitel 3. Marked, markedsførings- og analyseprocessen Kapitel 4. Markedsføringsstrategi Kapitel 5. Markedsføringstaktik Kapitel 6. Markedsføringens økonomi Kapitel 7. Konsumentmarkedet Kapitel 8. Business-to-business-markedet
DEL III: VIRKSOMHEDEN SOM ORGANISATION Kapitel 9. Introduktion til virksomheden som organisation Kapitel 10. Mennesket i organisationen Kapitel 11. Gruppen i organisationen Kapitel 12. Organisationen som helhed Kapitel 13. Introduktion til økonomistyringsprocessen Kapitel 14. Årsrapporten i almindelighed Kapitel 15. Resultatopgørelsens principielle indhold Kapitel 16. Balancens principielle indhold Kapitel 17. Regnskabsanalyse Kapitel 18. Budgettering Appendiks A: Virksomhedens bogføringssystem Appendiks B: Kontoplan for Scangros A/S Appendiks C: Omkostningsinddeling Appendiks D: Formelsamling Supplerende litteratur Register
Indholdsoversigt Forord
DEL I: INTRODUKTION Kapitel 1. Begrebet en virksomhed
DEL II: MARKEDSFØRINGSPROCESSEN Kapitel 2. Introduktion til markedsføringsprocessen Kapitel 3. Marked, markedsførings- og analyseprocessen Kapitel 4. Markedsføringsstrategi Kapitel 5. Markedsføringstaktik Kapitel 6. Markedsføringens økonomi Kapitel 7. Konsumentmarkedet Kapitel 8. Business-to-business-markedet
DEL III: VIRKSOMHEDEN SOM ORGANISATION Kapitel 9. Introduktion til virksomheden som organisation Kapitel 10. Mennesket i organisationen Kapitel 11. Gruppen i organisationen Kapitel 12. Organisationen som helhed Kapitel 13. Introduktion til økonomistyringsprocessen Kapitel 14. Årsrapporten i almindelighed Kapitel 15. Resultatopgørelsens principielle indhold Kapitel 16. Balancens principielle indhold Kapitel 17. Regnskabsanalyse Kapitel 18. Budgettering Appendiks A: Virksomhedens bogføringssystem Appendiks B: Kontoplan for Scangros A/S Appendiks C: Omkostningsinddeling Appendiks D: Formelsamling Supplerende litteratur Register
- Autor
- Torben Leinsdorff
- ISBN13
- 9788762904132
- ISBN10
- 8762904132
- Auflage / Jahr
- 6 / 2013
- Verlag
- DJØF
- Seitenzahl
- 296
- Bindung
- Hæftet