Kommunikation på tværs

Kommunikation på tværs

Handelshøjskolens forlag
9788762904101
249,00 kr
Bruttopreis
Når faggrænser krydses
 
Når fagpersonen og eksperten skal kommunikere med andre kolleger, klienter, brugere eller kunder sker det af og til, at de taler forbi hinanden eller der opstår direkte misforståelser – budskabet når ikke frem. Dette forsøger denne håndbog at råde bod på. Den sætter fokus på forudsætningerne og rammerne for kommunikation og på dets ”grundlovene”. Suppleret med anvisninger og gode råd om hvordan fagpersonen konkret håndterer de kommunikative opgaver. Den behandler både den skriftlige og den mundtlige formidling. Folk fra de eksakte videnskaber er netop opdraget med at råd og forklaringer skal baseres på konkret viden – ikke løse meninger, generelle udsagn eller subjektive opfattelser. Denne grundholdning bliver let en utilsigtet hæmsko uden for egen fagkreds, hvis man ikke forstår sine modtagere og kommunikationens spilleregler. Bogen henvender sig til praktikere med en naturvidenskabelig, teknisk, sundhedsvidenskabelig eller socialvidenskabelig baggrund, hvor færdigheder som formidling og kommunikation ikke traditionelt har været i centrum.

Indholdsoversigt
Forord
Kapitel 1. Indledning
Kapitel 2. Kommunikationsmodel
Kapitel 3. Organisatorisk kontekst
Kapitel 4. Om at kommunikere med og til hjernen
Kapitel 5. Den sociale basis
Kapitel 6. Kommunikationens grundlove
Kapitel 7. Det faglige indhold
Kapitel 8. Tal i kontekst
Kapitel 9. Det underholdende
Kapitel 10. Klassisk kommunikation
Kapitel 11. Afsender og modtager
Kapitel 12. Mundtlig kommunikation
Kapitel 13. At holde oplæg
Kapitel 14. Opsummering af bogens råd
Kommenteret litteraturfortegnelse
Bilag: Øvelsesopgaver
Stikordsregister
Autor
Leon Lerborg
ISBN13
9788762904101
ISBN10
8762904108
Auflage / Jahr
1 / 2012
Verlag
Handelshøjskolens Forlag
Seitenzahl
196
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.