Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Økonomisk teori og metode er en del af grundlaget i ethvert samfundsvidenskabeligt studium.
Introduktion til Mikroøkonomi introducerer økonomisk teori om markedsøkonomi og markedskræfter, og henvender sig til studerende ved videregående uddannelser uden forkundskaber i teoretisk mikroøkonomi.Introduktion til Mikroøkonomi omhandler markedet og dets forskellige konkurrenceformer, præsenteret med referencer til den teorihistoriske udvikling.
Den er et redskab til at forstå samfunds- og erhvervsøkonomiske problemstillinger i mikroøkonomisk perspektiv og kritisk kunne forholde sig til disse i en tid, hvor den markedsøkonomiske tænkning udbredes til næsten alle dele af samfundslivet. Dette er derfor en brugsbog og værktøjskasse, som også skulle give grundlag for egne studier i forbindelse med projektarbejde og faglig diskussion.
Om forfatteren
Jesper Jespersen er dr.scient.adm., professor i samfundsøkonomi ved Roskilde Universitet. Har beskæftiget sig med fagområderne Makroøkonomi, Økonomisk politik og Videnskabsteori. Læs mere om forfatter og professor Jesper Jespersen. Erik Gaden.
IndholdsoversigtForordKapitel 1. IndledningKapitel 2. EfterspørgselKapitel 3. UdbudKapitel 4. Monopolistisk konkurrence og fuldkommen konkurrenceKapitel 5. Oligopol og monopolKapitel 6. Den offentlige sektors opgaverKapitel 7. International handelKapitel 8. Miljø og ressourcerKapitel 9. Cost benefit-analyserStikordsregister
Introduktion til Mikroøkonomi introducerer økonomisk teori om markedsøkonomi og markedskræfter, og henvender sig til studerende ved videregående uddannelser uden forkundskaber i teoretisk mikroøkonomi.Introduktion til Mikroøkonomi omhandler markedet og dets forskellige konkurrenceformer, præsenteret med referencer til den teorihistoriske udvikling.
Den er et redskab til at forstå samfunds- og erhvervsøkonomiske problemstillinger i mikroøkonomisk perspektiv og kritisk kunne forholde sig til disse i en tid, hvor den markedsøkonomiske tænkning udbredes til næsten alle dele af samfundslivet. Dette er derfor en brugsbog og værktøjskasse, som også skulle give grundlag for egne studier i forbindelse med projektarbejde og faglig diskussion.
Om forfatteren
Jesper Jespersen er dr.scient.adm., professor i samfundsøkonomi ved Roskilde Universitet. Har beskæftiget sig med fagområderne Makroøkonomi, Økonomisk politik og Videnskabsteori. Læs mere om forfatter og professor Jesper Jespersen. Erik Gaden.
IndholdsoversigtForordKapitel 1. IndledningKapitel 2. EfterspørgselKapitel 3. UdbudKapitel 4. Monopolistisk konkurrence og fuldkommen konkurrenceKapitel 5. Oligopol og monopolKapitel 6. Den offentlige sektors opgaverKapitel 7. International handelKapitel 8. Miljø og ressourcerKapitel 9. Cost benefit-analyserStikordsregister
- Autor
- Erik Gaden & Jesper Jespersen
- ISBN13
- 9788757435191
- ISBN10
- 8757435197
- Auflage / Jahr
- 3 / 2016
- Verlag
- Djøf Forlag
- Seitenzahl
- 241
- Bindung
- Hæftet