Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Praksisguide til fornyet forældresamarbejde og et styrket læringsmiljø
Er bogen kun til visning, så kan den bestilles på forlag@dafolo.dk
Hverdagens fortællinger om børns opdagelser og interesser giver et unikt indblik i deres udvikling og læring – både for pædagogisk personale og forældre.
Ved hjælp af det pædagogiske værktøj Barnets læringshistorie får du i denne bog et konkret bud på, hvordan barnets læring og udvikling sættes i centrum for et meningsfuldt forældresamarbejde og for styrkede læringsmiljøer i dagtilbud.
Barnets læringshistorie er bygget op om ressourceorienterede hverdagsfortællinger, 'læringshistorier', som dokumenterer barnets læringsprocesser på en meningsgivende og virkningsfuld måde. Som dokumentation bliver Barnets læringshistorie her en fælles opgave for pædagoger og forældre, som begge byder ind med historier fra barnets hverdag. Barnet får samtidig en oplevelse af mestring og læring gennem det vedvarende fokus på ressourcer, potentialer og næste skridt.
Gennem hele bogen indgår refleksionsspørgsmål, hverdagseksempler og pædagogiske redskaber, som kan inddrages direkte i opgaven med at styrke forældresamarbejdet og læringsmiljøerne, etablere en evalueringskultur og derved understøtte børns læringsprocesser. Redskaberne er enkelt udformede og lette at tage i brug. På www.dafolo.dk/barnetslæringshistorie kan du finde ressourcer og skabeloner til at arbejde med Barnets læringshistorie i din pædagogiske praksis.
Serie: Læringsmiljøer i dagtilbud
Læringsmiljøer af høj kvalitet gør en forskel for børns udvikling, læring, trivsel og dannelse. Serien 'Læringsmiljøer i dagtilbud' sætter spot på, hvordan det pædagogiske personale kan tilrettelægge stærke læringsmiljøer, der tilgodeser både barnet og børnefællesskabet, såvel som leg og læring. Målet er at skabe gode betingelser for børns udvikling og dermed styrke og lægge grunden for deres nysgerrighed og glæde ved at lære.
Seriens målgruppe er pædagogisk personale og ledere i daginstitutioner, men også studerende og undervisere på pædagoguddannelsen samt dagplejere og pædagogiske konsulenter kan have glæde af at læse med.
I serien er udkommet Fælles tænkning med børn - at udvikle tænkefærdigheder i dagtilbud (Jenni Clarke) og Musikleg - sjove musikalske aktiviteter til dagtilbud (Maria Burgård).
Hverdagens fortællinger om børns opdagelser og interesser giver et unikt indblik i deres udvikling og læring – både for pædagogisk personale og forældre.
Ved hjælp af det pædagogiske værktøj Barnets læringshistorie får du i denne bog et konkret bud på, hvordan barnets læring og udvikling sættes i centrum for et meningsfuldt forældresamarbejde og for styrkede læringsmiljøer i dagtilbud.
Barnets læringshistorie er bygget op om ressourceorienterede hverdagsfortællinger, 'læringshistorier', som dokumenterer barnets læringsprocesser på en meningsgivende og virkningsfuld måde. Som dokumentation bliver Barnets læringshistorie her en fælles opgave for pædagoger og forældre, som begge byder ind med historier fra barnets hverdag. Barnet får samtidig en oplevelse af mestring og læring gennem det vedvarende fokus på ressourcer, potentialer og næste skridt.
Gennem hele bogen indgår refleksionsspørgsmål, hverdagseksempler og pædagogiske redskaber, som kan inddrages direkte i opgaven med at styrke forældresamarbejdet og læringsmiljøerne, etablere en evalueringskultur og derved understøtte børns læringsprocesser. Redskaberne er enkelt udformede og lette at tage i brug. På www.dafolo.dk/barnetslæringshistorie kan du finde ressourcer og skabeloner til at arbejde med Barnets læringshistorie i din pædagogiske praksis.
Serie: Læringsmiljøer i dagtilbud
Læringsmiljøer af høj kvalitet gør en forskel for børns udvikling, læring, trivsel og dannelse. Serien 'Læringsmiljøer i dagtilbud' sætter spot på, hvordan det pædagogiske personale kan tilrettelægge stærke læringsmiljøer, der tilgodeser både barnet og børnefællesskabet, såvel som leg og læring. Målet er at skabe gode betingelser for børns udvikling og dermed styrke og lægge grunden for deres nysgerrighed og glæde ved at lære.
Seriens målgruppe er pædagogisk personale og ledere i daginstitutioner, men også studerende og undervisere på pædagoguddannelsen samt dagplejere og pædagogiske konsulenter kan have glæde af at læse med.
I serien er udkommet Fælles tænkning med børn - at udvikle tænkefærdigheder i dagtilbud (Jenni Clarke) og Musikleg - sjove musikalske aktiviteter til dagtilbud (Maria Burgård).
- Autor
- Kristina Avenstrup, Sine Hudecek
- ISBN13
- 9788771605297
- ISBN10
- 8771605290
- Verlag
- Dafolo Forlag
- Seitenzahl
- 140
- Bindung
- Paperback