Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Børns udforskning som undervisningsmodel
Da denne bog udkom i første udgave satte den et meget tiltrængt fokus på flygtningebørn i Danmark. Særligt på palæstinensiske børn, fx i modtagerklasser. Det foregår med udgangspunkt i et skoleprojekt i Aarhus, som har dannet rammen om et forsøg med kultursensitiv undervisning af palæstinensiske drenge, der har en fortid i krigshærgede områder.
I lyset af krigen i Ukraine har det været relevant at revidere bogen og blandt andet tilføje et grundigt forord, som belyser de samfundsændringer, der har fundet sted siden da, og ikke mindst de ændrede omstændigheder for traumatiserede børn.
Der er selvfølgelig kulturelle forskelle, der gør sig gældende, men forfatterne viser de mange fællestræk, der er mellem traumatiserede børn og unge, og stiller værktøjer til rådighed for de mange fagprofessionelle, som skal yde omsorg for børnene. Formålet er at forbedre de unges kompetencer, sociale relationer og ikke mindst deres selvtillid.
I lyset af krigen i Ukraine har det været relevant at revidere bogen og blandt andet tilføje et grundigt forord, som belyser de samfundsændringer, der har fundet sted siden da, og ikke mindst de ændrede omstændigheder for traumatiserede børn.
Der er selvfølgelig kulturelle forskelle, der gør sig gældende, men forfatterne viser de mange fællestræk, der er mellem traumatiserede børn og unge, og stiller værktøjer til rådighed for de mange fagprofessionelle, som skal yde omsorg for børnene. Formålet er at forbedre de unges kompetencer, sociale relationer og ikke mindst deres selvtillid.
- Autor
- Mariane Hedegaard og Inger Larsen
- ISBN13
- 9788775910595
- ISBN10
- 8775910594
- Auflage / Jahr
- 2 / 2024
- Verlag
- Klim
- Bindung
- Hæftet