Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Hvad er høj begavelse og intelligens? Hvordan tester man? Og hvordan skelner man mellem høj begavelse, talent og det at være klog? Hvad er de tidlige tegn? Hvad skal man være særligt opmærksom på hos højt begavede børn og unge?
At være højt begavet er både en gave og en udfordring. Mange højtbegavede børn og unge passer ikke til den almindelige opfattelse af kvikke børn og bliver derfor misforstået eller slet ikke opdaget i skolen eller derhjemme. Det kan give mistrivsel i skolen, kedsomhed og manglende motivation, sociale udfordringer, hvis ikke der er forståelse og passende udfordringer i hverdagen.
Der er brug for ny og opdateret viden om, hvad høj begavelse er, hvordan det viser sig – og hvordan man hjælper børn og unge med de udfordringer, der også kan være, når man er kvikkere end de fleste. Det kan man få i denne bog, skrevet af psykolog Dea Franck, der er specialist i højtbegavede børn.
Bogen giver opdateret viden om, hvad høj begavelse er, test, tidlige tegn, livet i skolen, behov for differentieret undervisning og opmærksomhed på perfektionisme, særlig følsomhed, asynkron udvikling, trivsel og risiko for skolevægring – og hvordan det højtbegavede barn støttes godt i familien og fritiden. Bogen har også et afsnit om voksne.
Bogen henvender sig til alle, der faglig og privat er tæt på børn og unge, som er eller kan tænkes at være højt begavet. Det er forældre, pædagoger, lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelser, UU-vejledere m.fl.
At være højt begavet er både en gave og en udfordring. Mange højtbegavede børn og unge passer ikke til den almindelige opfattelse af kvikke børn og bliver derfor misforstået eller slet ikke opdaget i skolen eller derhjemme. Det kan give mistrivsel i skolen, kedsomhed og manglende motivation, sociale udfordringer, hvis ikke der er forståelse og passende udfordringer i hverdagen.
Der er brug for ny og opdateret viden om, hvad høj begavelse er, hvordan det viser sig – og hvordan man hjælper børn og unge med de udfordringer, der også kan være, når man er kvikkere end de fleste. Det kan man få i denne bog, skrevet af psykolog Dea Franck, der er specialist i højtbegavede børn.
Bogen giver opdateret viden om, hvad høj begavelse er, test, tidlige tegn, livet i skolen, behov for differentieret undervisning og opmærksomhed på perfektionisme, særlig følsomhed, asynkron udvikling, trivsel og risiko for skolevægring – og hvordan det højtbegavede barn støttes godt i familien og fritiden. Bogen har også et afsnit om voksne.
Bogen henvender sig til alle, der faglig og privat er tæt på børn og unge, som er eller kan tænkes at være højt begavet. Det er forældre, pædagoger, lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelser, UU-vejledere m.fl.