Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Samarbejde på tværs
Børn lever deres liv forskellige steder og sammen med andre børn. Også når børn er i vanskeligheder, ser de ud til at være optaget af, hvordan de kan være med blandt andre børn og gøre sig gældende her. Forholdet mellem børns steder – som fx familie, skole, SFO og specialhjælp – har fundamental betydning for, hvordan børnene kan være med, og hvordan der opstår vanskeligheder i deres liv.
Støtte til børn og forældre i vanskeligheder virker derfor i et samspil mellem forskellige steder og forskellige professionelle – som fx mellem forældre, lærere, pædagoger og psykologer. Og børnenes rettethed mod andre børn i et liv på tværs af steder sætter fokus på de voksnes samarbejde på tværs af fag, traditioner og ansvarsområder.
Forfatterne i denne bog har fulgt børn i vanskeligheder på tværs af deres liv blandt andet i skoler, SFO, specialklasser, familieklasser og en døgninstitution for familier. I bogen fremlægges eksempler på børnenes perspektiver, hverdagsliv, engagementer og fællesskaber og de voksnes samarbejdsprocesser, tværfaglige møder og visitationsprocesser.
På den baggrund diskuteres spørgsmål som:
· Hvordan kan professionelles interventioner organiseres, så de styrker børns liv og læring på tværs af deres liv?
· Hvordan får indsatserne betydning i børns og familiers liv og de fællesskaber, de deltager i?
· Hvordan skal vi beskrive den faglighed, der knytter sig til at arbejde med forandringer i fællesskaber?
Bogen henvender sig til pædagoger, lærere, psykologer, socialrådgivere, embedsmænd, forskere og studerende, der beskæftiger sig med problematikker omkring børn og deres forældre.
Støtte til børn og forældre i vanskeligheder virker derfor i et samspil mellem forskellige steder og forskellige professionelle – som fx mellem forældre, lærere, pædagoger og psykologer. Og børnenes rettethed mod andre børn i et liv på tværs af steder sætter fokus på de voksnes samarbejde på tværs af fag, traditioner og ansvarsområder.
Forfatterne i denne bog har fulgt børn i vanskeligheder på tværs af deres liv blandt andet i skoler, SFO, specialklasser, familieklasser og en døgninstitution for familier. I bogen fremlægges eksempler på børnenes perspektiver, hverdagsliv, engagementer og fællesskaber og de voksnes samarbejdsprocesser, tværfaglige møder og visitationsprocesser.
På den baggrund diskuteres spørgsmål som:
· Hvordan kan professionelles interventioner organiseres, så de styrker børns liv og læring på tværs af deres liv?
· Hvordan får indsatserne betydning i børns og familiers liv og de fællesskaber, de deltager i?
· Hvordan skal vi beskrive den faglighed, der knytter sig til at arbejde med forandringer i fællesskaber?
Bogen henvender sig til pædagoger, lærere, psykologer, socialrådgivere, embedsmænd, forskere og studerende, der beskæftiger sig med problematikker omkring børn og deres forældre.
- Autor
- Charlotte Højholt (red.), Maja Røn Larsen, Anne Morin, Dorte Kousholt, Tine Jensen
- ISBN13
- 9788777066955
- ISBN10
- 8777066952
- Auflage / Jahr
- 1 / 2011
- Verlag
- Dansk Psykologisk Forlag
- Seitenzahl
- 248
- Bindung
- Hæftet